• Super S

5 st ägglossningar med Pergotime, men inte gravid:(

Blir galen... Varför blir jag inte gravid????? Försöker få nr 2... Är aå frustrerad, fick min mens igår... Bara gråter o gråter....
    Jävla orättvist!!!!!

• Svar på tråden 5 st ägglossningar med Pergotime, men inte gravid:(
  • bebistre

Ok, vi har försökt få vårt andra barn i snart ett år. Sambon har lämnat spermaprov men det va ok. Jag fick i maj veta att jag hade cellförändringar som senare visade vara en infektion. Fick tre vagitorier o då försvann det. Har lämnat ett blodprov för två veckor sen för att se om jag har ägglossning, inte fått svar ännu. Har ni med gjort detta då? Har testat med ägglossstickor under våren o har visat att jag har det, men har inte visat nåt sen i maj. Konstigt att det bara slutar....

• Super S

Jag har pco och kan inte ta ägglossnings stickor, de visar tyvärr positivt hela tiden för mig fast jag inte alls har ägglossning. Men det funkar bra med pergo... förrutom att jag inte blir gravid, men det kommer nog snart...
    För er oxå;)

• Darling06

Ja pergotime kan vara både en för och nackdel..
    Man vill så gärna förlita sig på att de fungerar så bra så att man blir gravid direkt..
    Tyvärr är de ju i sig inga fertilitetshöjare på det sättet. Triggar ju bara igång en ägglossning. Vad jag förstått av min läkare så blir man egentligen inte enklare gravid av att äta de tabletterna..Vilket är frustrerande som fan..
    SPeciellt då de på mig iaf gett symptom på grav varje månad, illamående, ont i magen, luktkänslig, ja, U name it..
    Nu väntar jag (inte) på min mens igen sen blir det sista kuren för mig. Vad jag vet iaf, har inget mer på recept så får ringa läkaren igen få se va hon tycker..
    Lycka till med bakandet av bebis;)

• LiselottePCOS

Kan vara bra att läkare följer upp behadlingen med "VUL" och blodprov på progsteron dag 21 i cyklen för att faställa att "ÄL " skett och att livmoderslemhinnan ser motaglig ut för ett beruktat ägg.

Har man PCO/S så kan metformin i kombination öka chansen att ett ägg släpper. Tvärr är biverkan på Metformin att personen kan få gasig mage, bli pruttig och må. illa. Risk att få lågt blodocker är liten om man inte har diabtes, om man inte ihar probelem med insulinreistens som upp till 70% av alla med PCO/S har (smal eller överviktig alla kan ha insulinrestens) och påverkar äggstockarna negativt så händer inget. Samt, tyvärr, att långt ifrån alla läkare kan och vill skriva ut Metformin till kvinnor med PCOS. Jag har text om detta någonstans i min blogg på passagen:
    blogg.passagen.se/liselottepcos/

" ÄL-test "fans inte före början av 1990- talet då rekomenderades samlag minst var tredje dag så finns spemier redo om ett ägg släpper . Vilket det kan göra någon dag senare än beräknat om inte cykeln har exsagt (känndes som jag stavade fel där) lika många dagar per månad.

• pco

har du försökt med pregotime 5gånger? detta är min andra omgång o jag känner så jäääkla frustrerad..jag vet inte vart jag ska ta vägen längre...
    är det någon som har lyckats på 2 omgången? hur lång tid har det tagit för er andra?

snälla..jag är tacksam för alla svar=)

• pco

har du försökt med pregotime 5gånger? detta är min andra omgång o jag känner så jäääkla frustrerad..jag vet inte vart jag ska ta vägen längre...
    är det någon som har lyckats på 2 omgången? hur lång tid har det tagit för er andra?

snälla..jag är tacksam för alla svar=)

• Super S

Tror det är väldigt olika,
    men normalsnittet tror jag ligger på ggn 7 ungefär....

• vill bli mamma nu

Hej tjejer!

vi har försökt en evighet (snart 10 ÅR) men inget +....

Har nu avslutat pergotimekur nr 3. är inne i en väntemånad. Får ta en kur till i slutet av augusti sen finns inget att göra säger vår läkare.

vad är det för spruta ni tar?

• omni

vill bli mamma nu skrev 2009-08-07 22:19:56 följande:

Hej tjejer!vi har försökt en evighet (snart 10 ÅR) men inget +....Har nu avslutat pergotimekur nr 3. är inne i en väntemånad. Får ta en kur till i slutet av augusti sen finns inget att göra säger vår läkare.vad är det för spruta ni tar?
    Finns det inget mer att göra? IVF då?
  • Love is everything

Jag har tagit en enkelkur och 5 dubbelkurer med Pergotime, ÄL 5 gånger. Inte en gång har jag blivit gravid... : ( Ska börja med hormonsprutor nu efter semestern, varför är det ingen av er som har det som en fortsatt planering? Pregnyl får jag bara ta då jag har 1 ägg och det har bara hänt en gång. De andra gångerna har jag haft 2 eller flera äggblåsor.

Känner precis som ni.... Frustration, frustration och massa lessamhet!!! Men vad gör man? I början kändes allt hopplöst och jag mådde skit. Men nu när tiden går så "bryr" man sig inte på samma sätt. Man har släppt den värsta stressen och nu kör vi på bara. Vi vet att det inte fungerar och att det kan ta ååååår innan det går. Man lär sig tyvärr att leva med det...

Har också PCO-S och massa övervikt. Har testat Metformin, men jag klarade inte av biverkningarna.... Men funderar på om jag ska testa det igen och trappa upp istället för att köra på stenhårt!

Lycka till tjejer! Och tappa inte hoppet!!

Svar på tråden 5 st ägglossningar med Pergotime, men inte gravid:(