• Fridolino

    Vilken ögonfärg tycker du (generellt) är finast?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken ögonfärg tycker du (generellt) är finast?
  • Berenike

    brukar gilla bruna ögon, men det r inte så vikigt...har själv gröna ögon med gula inslag. mina ögon kan se bruna ut i vissa sken...min farmor har riktigt bärnstensfärgade ögon, har alltid varit fascinerad av det..någo mysko norrländsk mutation=)

  • Fratris

    Hatar bruna ogon... trakigt trakigt trakigt! Grona eller bla ar finast, speciellt om personen ar morkharig ocksa :)

    Jag har ju sjalv bajsbruna ogon

  • vampyria2
    LitenKyckling skrev 2009-07-28 23:11:28 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-07-28 21:35:37 följande:Tycker att de är mer blå/gråa..
    Ähh gick och kollade lite mer ordentligt på bilden och man ser kanse inte så bra, men de har en mörk blå ring runt sen är de alldeles gröna IRL {#lang_emotions_dreamer}
  • mrs Elliott

    Gråa ögon är snyggast rökgrå, ,spec när de har en mörk kant runt iris och personen har sotsvarta ögonfransar.
    Min man har havsblå..riktigt riktigt jeansblå ögon med ljusare strimmor ,också väldigt vackert.

  • Lilla fii

    Hmmm, på tjejer tycker jag det é finast med riktigt mörkbruna ögon
    På killar blå


    Mamma till prinsessan Nomi 22/6-07
  • fruis

    Brun, grå eller grön. Jag har en fäbless svarthåriga män och många där har väl bruna ögon.

  • Bidrottning

    Äh jag byte favoritfärg efter partner.. ;P
    Just nu är det gråblå med inslag av grönt närmast pupillen som är min favorit.

    Själv har jag bruna ögon som skiftar i nyans mellan mellanmörk hasselbruna till mellanmörk grönbruna, beroende på humör.
    När jag är förbannad så blir mina ögon mörktbruna på gränsen till svarta.

    Men jag träffade en kille en gång som hade otroligt extrem ovanlig ögonfärg; ljust rödamberfärgade.
    Det roligaste var att han hade samma hårfärg med. :)
    Första gången jag såg dem så frågade jag om han hade linser men vid en riktigt titt in i ögonen så såg man att de var naturliga.

  • Bong

    Säger som många andra: Det är inte ögonfärgen det hänger på utan ögats form.
    Men om jag nu absolut måste välja färg så säger jag ljusbruna och knallblå.

    Har själv melerade ögon med en rätt märklig färg: gula runt pupillen, sedan "turkos-grå" men en skarp mörkgrönaktig kant kring iris.

  • Ayla33

    Tycker att jätte mörk bruna ögon är sjukt fina! Så att det nästan ser ut som svart. Själv har jag blåa ögon med gult runt om pupillen, är inte alls nöjd med dom... Ser ut som is blandat med piss färg! Usch

  • Dianne

    Jag gillar sådana ögon som min son har: stora, mycket ljust grå, så ljusa att de nästan är lysande...

    Men jag gillar även riktigt blå ögon - inte den blågråa färg vi brukar kalla blå, utan riktigt violblå! Tyvärr är den väldigt sällsynt.

  • Ayla33
    Fratris skrev 2009-07-29 11:08:14 följande:
    Hatar bruna ogon... trakigt trakigt trakigt! Grona eller bla ar finast, speciellt om personen ar morkharig ocksa :) Jag har ju sjalv bajsbruna ogon

    Önska jag hade dina ögon! Bruna är ju det finaste. Du ska verkligen va stolt över dom, själv har jag blåa ögon med gult om runt pupillen, ser ut som pissfärg med vatten :/
  • cirkusmusen

    Jag älskar mörkbruna ögon!! Skulle göra allt för att få ha det, det är så vackert. 

    Jag själv har gröna ögon, får så jävla mkt komplimanger för de (har utländskt påbrå, mörkt hår också så en udda kombination), Men fan vad jag hatar dom.

  • Ows

    Stora blåa ögon är svårt att slå. Ännu mer fördelaktigt med ett långt blont hårsvall till.

  • Ayla33
    Ows skrev 2014-01-30 22:27:52 följande:
    Stora blåa ögon är svårt att slå. Ännu mer fördelaktigt med ett långt blont hårsvall till.

    dem här ögonen slår ingen! har aldrig sett finare ögon än dessa

  • Dianne
    Ows skrev 2014-01-30 22:27:52 följande:
    Stora blåa ögon är svårt att slå. Ännu mer fördelaktigt med ett långt blont hårsvall till.
    Ja - på en tjej är det jättefint!
  • Flisan79

    Riktigt himmelsblå ögon. Något alla mina tre barn haft som små. Ju äldre de blir, desto mer påminner de om min ögonfärg som är mer gråblå, tyvärr. Deras pappa har tydligt gröna ögon och det är också fint. Bruna ögon kan vara fint men är inget jag fastnar för.

Svar på tråden Vilken ögonfärg tycker du (generellt) är finast?