• NoahLeah

Pergotime...kanske missar ÄL??

Ätit Provera för att få igång mensen, den kom den 13/7 och så började med dubbelkur Pergotime på cykeldag 5-9...när kan man då räkna med ÄL? Läkaren sa att jag inte behövde ta ÄL-test utan bara köra på men nu är saken den att jag ev ska åka bort ett par dagar och är livrädd att missa ÄLom jag inte redan haft det.Hur länge har man möjlighet att bli gravid under ÄL???

• Svar på tråden Pergotime...kanske missar ÄL??
  • SFHelen

kan brukar ha äl vid dag 21 tror ja o sen tar man blodprovet dag 28 om ja minns de rätt.

Har ätit tre kurer, fick mens utan äl sen vart de kö till stor utredning, då släpte ett ägg av sig själv o nu sitter man är är gravid i v.22

Önskar er all lycka till håll hoppet uppe

• NoahLeah
    SFHelen skrev 2009-07-27 20:16:17 följande:
    kan brukar ha äl vid dag 21 tror ja o sen tar man blodprovet dag 28 om ja minns de rätt. Har ätit tre kurer, fick mens utan äl sen vart de kö till stor utredning, då släpte ett ägg av sig själv o nu sitter man är är gravid i v.22 Önskar er all lycka till håll hoppet uppe
    Jag ska ju varken ta blodprov el VUL, läkaren tycket inte det behövdes så vi får köra på o hoppas att vi inte missar den.

Grattis till bebben, vilket mirakel!
  • SFHelen

va, inte ta prov? min gyn sa att man gör de för att vara säker på att de funkar o att de står rätt till. Ett säkert kort för att veta att de går som de ska gå.

har du regelbunden mens annars?
    jag hade inte de utan hade en menscykel på ca 35-50 dagar efter ja fick sonen (innan de var de ca 5 månader mellan)

• NoahLeah
    SFHelen skrev 2009-07-27 20:24:46 följande:
    va, inte ta prov? min gyn sa att man gör de för att vara säker på att de funkar o att de står rätt till. Ett säkert kort för att veta att de går som de ska gå. har du regelbunden mens annars? jag hade inte de utan hade en menscykel på ca 35-50 dagar efter ja fick sonen (innan de var de ca 5 månader mellan)
    Jag tyckte det lät konstigt också då jag förra gången fick komma in på VUL båda gångerna men man får lita på henne..men funkar det inte denna gång ska jag kräva VUl andra kuren.

Jag har väldigt oregelbunden mens,allt mellan 30-60 dagar.
  • SFHelen
    NoahLeah skrev 2009-07-27 20:28:53 följande:
    Jag tyckte det lät konstigt också då jag förra gången fick komma in på VUL båda gångerna men man får lita på henne..men funkar det inte denna gång ska jag kräva VUl andra kuren.Jag har väldigt oregelbunden mens,allt mellan 30-60 dagar.
    tycker verkligen att du ska kräva ett vul, de är de minsta dem kan göra eftersom de är hormoner som man stoppar i sig. Vill ju se att de är som de ska därnere.

Går de bra för dig att ta dem kurerna?
    För mig funkade de inte alls, ingen äl o fick ett hemskt hormonhumör (värre än min värsta pms, alla tre gångerna).
  • NoahLeah
    SFHelen skrev 2009-07-27 20:31:09 följande:
    tycker verkligen att du ska kräva ett vul, de är de minsta dem kan göra eftersom de är hormoner som man stoppar i sig. Vill ju se att de är som de ska därnere. Går de bra för dig att ta dem kurerna? För mig funkade de inte alls, ingen äl o fick ett hemskt hormonhumör (värre än min värsta pms, alla tre gångerna).
    Det har gått bra både då jag åt enkelkur och nu när jag åt dubbel, inte känt av några direkta biverkningar förutom att jag varit så trött.
    Dock trodde hon inte det skulle ta sig på enkelkurerna då äggen var små men vi lyckades ändå på andra försöket!
  • SFHelen
    NoahLeah skrev 2009-07-27 20:35:12 följande:
    Det har gått bra både då jag åt enkelkur och nu när jag åt dubbel, inte känt av några direkta biverkningar förutom att jag varit så trött.Dock trodde hon inte det skulle ta sig på enkelkurerna då äggen var små men vi lyckades ändå på andra försöket!
    va härligt att de gått så bra för dig
    Biverkningarna ja hade va verkligen ingen lek. Kommer aldrig att äta dem igen, så får vi fler barn är de menat att vi ska ha flera.
  • NoahLeah
    SFHelen skrev 2009-07-27 20:37:12 följande:
    va härligt att de gått så bra för dig Biverkningarna ja hade va verkligen ingen lek. Kommer aldrig att äta dem igen, så får vi fler barn är de menat att vi ska ha flera.
    Jobbigt när man mår dåligt av dem...hoppas jag slipper känna av biverkningarna.
  • SFHelen
    NoahLeah skrev 2009-07-27 20:43:25 följande:
    Jobbigt när man mår dåligt av dem...hoppas jag slipper känna av biverkningarna.
    hoppas ja med att du gör
  • Cat79

Jag äter med pergotime och har inte fått göra VUL men däremot blodprov. Nu under sommartid är det många läkare som inte följer upp detta men förhoppningsvis kan du kräva någon uppföljning efter semestertider om du inte hunnit bli gravid. Lycka till!

Svar på tråden Pergotime...kanske missar ÄL??