• BeHappy

Hur ser din dag ut?

Jag kommer vara hemma med våran dotter minst ett halvår till, hon är 18 månader nu. Vi är på väg att flytta in i nytt hus, och jag känner att jag vill ha lite mera struktur på dagarna nu till hösten. Därför undrar jag hur era dagar ser ut, från morgon till kväll, hur gör ni med mat, städning, lek, egentid, vila på dagen, och så vidare?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur ser din dag ut?
  • pigglet

Nu för tiden har vi barn i skola och förskola också, så vardagarna under terminen är lite annars. Men ungefär så här om alla är hemma.

7-8 Uppstigning. Frukost. Morgonstök (kläder, tandborstning, bädda sängar, diska)
    9.30 Ute. Promenad/stök i trädgård/öppna förskolan/lekpark/gå på stan/besök
    11 Lunch
    Vila
    14 Mellanmål
    Ute
    16.30 Middag
    Lek inne (eller ute)
    18 Städa leksaker. Kvällsrutiner
    19 Go´natt

• BeHappy

Ja, det är ungefär så jag ser för mig våran dag också.
    Det har varit några månader nu där vi rest mycket, flyttat ut ur våran lägenhet, och nu bara väntar på att vårat "nya liv" i hus skall börja, så jag har ett stort behov av att skapa fungerande, trygga och mysiga rutiner för oss, som alla är nöjda med. Så det är kul att höra hur andra har det

pigglet skrev 2009-07-28 21:28:31 följande:
    Nu för tiden har vi barn i skola och förskola också, så vardagarna under terminen är lite annars. Men ungefär så här om alla är hemma.7-8 Uppstigning. Frukost. Morgonstök (kläder, tandborstning, bädda sängar, diska)9.30 Ute. Promenad/stök i trädgård/öppna förskolan/lekpark/gå på stan/besök11 LunchVila14 MellanmålUte16.30 MiddagLek inne (eller ute)18 Städa leksaker. Kvällsrutiner19 Go´natt
Svar på tråden Hur ser din dag ut?