• Stora Havet

Vill gärna ha 2 barn till efter 40 - någon som lyckats?

Fick mitt första barn vid 39 år, vill gärna ha fler barn. Drömmen är 3 barn. Någon som har lyckats med detta dvs första barnet runt 40 och sedan fått ytterligare två barn?

• Svar på tråden Vill gärna ha 2 barn till efter 40 - någon som lyckats?
  • Pimpinellan

En kompis til mig fick tre efter 40. Fem mellan 37 och 44 års ålder. Vet flera andra som fått både första och andra efter 40,men man får komma ihåg att det är rätt ovanligt. Chansen är ju så liten rent statistiskt. Jag får vara nöjd med en eftersom den dröjer långt mer än tre år....

• Lyckoprinsessan

Min kompis som är född i februari 1965 väntar nu sitt fjärde barn varav ett före 40 och två efter samt nu ett till

• annbom

Jag fick 4 barn tidigt och sedan fick jag ett barn vid 41 och väntar nu mitt 6:e barn i januari och då har jag fyllt 46

• marcar2009
    annbom skrev 2009-08-06 17:27:48 följande:
    Jag fick 4 barn tidigt och sedan fick jag ett barn vid 41 och väntar nu mitt 6:e barn i januari och då har jag fyllt 46
    Grattis - så fantastiskt, var det planerat? undrar 43+ som önskar ytterligare barn men än så länge utan resultat
  • annbom

Det var planerat och utan hjälp

marcar2009 skrev 2009-08-06 18:19:45 följande:
    Grattis - så fantastiskt, var det planerat? undrar 43+ som önskar ytterligare barn men än så länge utan resultat
  • nymåne

Jag fick båda mina barn efter fyllda 40. Nr 1 kom drygt en månad innan jag fyllde 41, nr 2 när jag var 43,5 år.

Och i höst/vinter (eller till våren) hoppas jag bli gravid så att jag får en tredje liten busråtta innan jag fyller 45! Fast det är nog väldigt, väldigt ovanligt att lyckas få hela tre barn vid 40+ (i tre olika graviditeter - IVF med flerbarnsbörd räknar jag inte).

• Stora Havet

Härligt att höra att det går i alla fall!

Det skulle verkligen vara roligt att få 2 barn till - jag älskar att vara mamma! Och jag tycker inte det är besvärligt på något sätt. Jag hinner med egna saker, inte som förut kanske, men fullt tillräckligt och vissa intressen har ju bytts ut.

• Brådis

Hej!

Det går "trots" att man är över 40!

Jag träffade min man när jag var 39, fick på första försöket ett barn 2006 vid 40 års ålder, fick barn nummer 2 på andra försöket 2008 och har nu på femte försöket fått ett plus för ett litet pyre i maj 2010, då jag är 2 veckor från att bli 45...

Har inte gjort annat än ätit folsyra och haft mycket sex...

Lycka till!

• tro hopp och kärlek

Här har ni en till som lyckats med att bli gravid över 40-år.
    Vid 41-år fick jag en tjej sen kom en kille då jag var 43-år och då jag fyllt 45 fick jag en tjej. Nu är jag 46-år.
    Underbart att bli mamma i sen ålder också..har ett gäng guldklimpar innan 40-år med
    Lycka till!

• 42an

En bekant fick sina 3 barn mellan 41 och 45, så nog går det!

• lavande de provence

en till som fick en sladds när jag fyllde 44
    Nu är jag 47 och skulle vilja träffa mammor som är 40+ och har en småtting på runt
    3-4 år,tyvärr så känner jag inga äldre småbarns föräldrar bara unga mammor som jag inte har så mkt gemensamt,bor i Skåne.

• Pimpinellan

Min gynläkare berättade idag om en han kände som fått tre efter 40. 41,44 och 47 hade hon varit.

• Minnie69

Härligt att det funkar för iaf några. Tänker väl försöka leva på den strimman av hopp ett tag och iaf göra vad vi kan för att försöka göra så lillan slipper bli enda barnet. Men jag medger att jag har lågt ställda förväntningar. Är ju beklagligtvis lite för påläst om hur mycket svårare och sämre odds det är efter 40.....

Så gärna fler "framgångshistorier" Solig

• loppis7

Ja har barn sen tidigare men när jag träffade min nya man ville vi försöka få ett gemensamt barn men det var inte så lätt då det visade sig att han hade få spermier så vi var tvungna att göra flera IVF o fick två MF men så äntligen vid 40 års ålder fick vi våran fina dotter , gjorde sen FET o vid 42 år fick vi vår son.Har nu trots min höga ålder o hans få spermier lyckats att bli gravida själva men fick ett tidigt MF i nov men återigen har vi fått ett + o jag är i v 11 så vi hoppas att det här pyret kommer att komma dagarna efter min 45 årsdag.
    Ge inte upp än , jag håller tummarna !

• Loppi2010

Vet jättemånga som fått barn efter 40. Undrar ifall det kan vara så att statistiken är lite förlegad? Jag menar vi lever ju allt längre & är ju piggare & mer aktiva som medelålders idag, kanske det också påverkar fertiliteten? Själv är jag 43 (fyller 44 om en månad) & har just fått ett plus. Om allt går fint blir det ett syskon till min 5-åring i april. =)) Det tog sig andra månaden vi försökte & vi har inte haft nån extra hjälp. Sen är ju såklart risken för MF högre ju äldre men är....

• Anonym (Gumman 77)

H3j!
    Kanske en gammal tråd men svarar ändå, jag fick barn vid 39,5, 42 år och 44 år.
    Sedan gravid igen vid 46, men mf., gravid vid 47, men mf, gravid igen nu vid 48, vågar inte hoppas att det kommer gå vägen än...

Svar på tråden Vill gärna ha 2 barn till efter 40 - någon som lyckats?