• Svar på tråden Skottlandsföräldrar-aktiviteter for oss
  • christinaiskottland

Jag vill bara varmt rekommendera Pittenweem art festival (East Neuk of Fife) som har kvallspremiar lordag 1 Aug med eldstag och fyrverkerier over deras mysiga fiskehamn. Gratis och med 100 konstnarer som har oppet hus.

www.pittenweemartsfestival.co.uk

Ett annat maste i kalendern ar Robert the Bruce festivalen i Dunfermline helgen 14-15 aug med massvis av gratis aktiviteter som riddarspel, uppvisningar mm som ar kanon for barnfamiljer.

www.visitscotlandeupdate.co.uk/Newsletters/VisitScotland-eUpdate-May-2007/Robert-the-Bruce-Festival.aspx

Kontakta mig om ni vill ha sallskap eller mer info. Valkommen till Fife!

• christinaiskottland

Jag vill ocksa uppdatera sedan forra traden. Jag har nedkommit med en flicka, Emma 7 juli och allt gatt jattebra. Efter den forsta kaosartade tiden med anpassning till var nya familj pa tva barn under 3, sa ser jag fram emot att forsiktigt komma igang med nya aktviteter och traffar.

• Lini M

Grattis Christina! Vad roligt! Vad heter den lilla? Har du en dotter eller son sedan tidigare?

Jag ar gravid i 5e manaden med andra barnet, har en son pa 2 ar som ocksa han ar fodd har i Skottland :)
    Ser fram emot den nya bebben i vinter, ar ocksa forvantansfull & lite nervos: om sonen ar lika kravande da om ett halvar som han ar nu, kommer jag ha mycket att sta i... fun & games :)

• christinaiskottland

Hej Lini M,

Det blev en Emma, syster till Erik var da 2 ar och 4 manader. 59 cm och 4, 4kg.

Vad kan jag saga, det ar mycket, mycket enklare andra gangen med bebisen och mer kravande an nagonsin med aldre syskonet. Men trots all kaos, sa ordnar sig allting anda till det basta:) Sjukvarden har och uppfoljning har varit helt kanon, som jag tror du vet ocksa.

Min mamma ar har pa besok och sedan pa torsdag sa ska vi alla gora forsta sverigebesoket och introducera den lilla.

Det vore jattekul att traffas med andra svenska mammor snart-kolla upp facebook for nasta traff.

Lycka till och haller tummarna att du ska fa en bra tid pa slutet av graviditeten ocksa!

• Lini M

ah vad roligt! Ha det gott i Sverige, och ja, det vore jattetrevligt att traffas allihop! :)

Svar på tråden Skottlandsföräldrar-aktiviteter for oss