• kroppknopp

Vad får ni för biverkninar av Pergotime?

Provar Pergo för 3:e gången. Har jättesvårt att somna och jag får ont i huvudet. Kan även känna en konstig "overklighetskänsla", särskilt när jag ska sova. Låter helsnurrig förstår jag... Kanske är det att jag innest inne får panik för att jag inte kan somna? Har annars aldrig svårt att sova.

• Svar på tråden Vad får ni för biverkninar av Pergotime?
  • Andersson74

Jag får insomningssvårigheter, ömma bröst, molande värk (som mensvärk), svagt illamående (framförallt precis efter jag har ätit något).

• Humlet

Kände mig rastlös, lite konstig, ganska gråtmild, väldigt känslig.

• pco

jag fick typ inga biverkningar förutom lite ont i magen ibland..tog min sista tablett av prego idag(dubbel) och nu på slutet har jag fått lite hugg i ena sidan...det är de biverkningar som jag har fått.
    Hur många ggr har ni ätit prego?

• kroppknopp

Humlet: jag känner mig precis som du beskriver.

• Moncabang

Fick en överdjävlig huvudvärk av den första kuren. Hoppas slippa det nu när jag skall påbörja kur nr2!

• Mini Söderling

Jag fick massa biverkningar första månanden typ alla som stod att man kunde få , nu mån två har jag inte känt några alls , lite skumt men så är det , nu på dag 21 har jag väldigt ömma bröst kanske det kan vara en biverkning denna mån

• Darling06

Mina biverkningar är MKT försenad både ÄL oc h Mens. Konstigt värre.. Men så blev det på mig. Ska äta 4:e kuren nu, blir säkert ännu senare denna månad. Det har skjutits fram ca 2-5 dar/månad nu/gång. Helskumt..

• Darling06

Mina biverkningar är MKT försenad både ÄL oc h Mens. Konstigt värre.. Men så blev det på mig. Ska äta 4:e kuren nu, blir säkert ännu senare denna månad. Det har skjutits fram ca 2-5 dar/månad nu/gång. Helskumt..

• ASLH
    Darling06 skrev 2009-08-04 10:29:16 följande:
    Hello!

På vilken cykeldag fick du ÄL?
  • helenen

Det jag har märkt av är först att ÄL kom 2 dagar senare än väntat, sedan en betydligt jobbigare PMS-period än vanligt (gråtig, humörsvängningar, riktigt jobbig "mensvärk") samt 4 dagar försenad mens.
    Den sena mensen är det jobbigaste; för även om jag VET att jag inte är gravid, finns det ändå en svag, fåfäng förhoppning så länge det inte blöder...

• Darling06
    ASLH skrev 2009-08-04 11:03:36 följande:
    Hello!På vilken cykeldag fick du ÄL?
    Jag har inte kollat med stickor men känner väldigt tydligt av min ÄL. Jag har fått ÄL nånstans mellan 15-20:e dagen så Pergo har inte hjälpt mig med det vi ville egentligen. Har egen ÄL men väldigt oregelbunden, tyvärr blev de inge bättre med Pergo..
    helenen skrev 2009-08-04 11:06:46 följande:
    Det jag har märkt av är först att ÄL kom 2 dagar senare än väntat, sedan en betydligt jobbigare PMS-period än vanligt (gråtig, humörsvängningar, riktigt jobbig "mensvärk") samt 4 dagar försenad mens.Den sena mensen är det jobbigaste; för även om jag VET att jag inte är gravid, finns det ändå en svag, fåfäng förhoppning så länge det inte blöder...
    SÅ är det för mig oxå..
    Man blir så ledsen när mensen kommer senare å senare.. Inger ju hopp varje gång att Ja.. nu kanske för nu är den 5 dar sen. För varje månad nu har den hoppat fram ca 3-5 dagar. Så första mån fick jag mens på dag 34, mån efter dag 37 och nu denna månad dag 41 tror jag det va.. Skoj.. Inte...
  • A S E

Jag fick huvudvärk och såna 'värmeattacker'. Haft jätteont i magen idag så jag kollade med ÄL-test. Visade starkt positivt! Starkare än kontrollstrecket, har nog aldrig fått så förr, så ikväll blir det mys med sambon Egentligen skulle jag vilja låta bli, eftersom det gör så ont. Antar att det är en biverkning å.
    Min första Pergo-kur.

• omni

Jag har fått sömnstörningar, kan inte somna på kvällarna då jag känner mig orolig i kroppen. Samtidigt som jag är dödstrött på dagarna istället! Illamående, svullen och öm buk, ömma bröst, huvudvärk, näsblod (sköra slemhinnor antar jag), humörsvängningar och framförallt viktökning Har ätit 5 enkelkurer.

• FiaLotta

Jag får huvudvärk, yrsel, illamående, kan gråta för allt typ, ont i buken och svullen över äggstockarna, jättetrött på dagarna och precis som du kallade det Kroppknopp en slags "overklighetskänsla" blir yr och känner mig lustig.

Någon som ätit trippeldos pergo? Jag är inne på det nu. Får hoppas att det hjälper.

Svar på tråden Vad får ni för biverkninar av Pergotime?