• Benim

Föräldralediga pappor i Stockholm?

Hej!
    Nu är stunden snart inne då jag ska ta över stafettpinnen från juniorettes mor och vara hemma ett år med juniorette.

Det som nu slår mig är att jag har ett väldigt begränsat kontaktnät med fika och promenadsugna pappor som går hemma och skrotar om dagarna i höst.
    (Börjar ju låta som någon kontaktannons...)

Kontentan av det hela är att jag och juniorette (som blir 1 år i september) vill träffa andra pappor med barn som vi kan fika/promenera och snacka skit med i höst...

Finns det några sådana i Stockholm med omnejd???

• Svar på tråden Föräldralediga pappor i Stockholm?
  • Benim

Är det inte någon som är pappaledig i höst och dessutom bor i Sthlm med omnejd?

• HerrVitamin

Läste din tråd,
    Du måste nog precisera Dig för att få napp! (kommun iallafall).

Är själv inte pappaledig just nu, men ställer in mig på det under våren 2010 då barn nummer 2 kommer!

Hoppas du hittar någon att hänga med!

• abraxe

Eventulet är jag föräldrar ledig i höst och framåt, vi vet inte riktigt ännu.
    Var i Stockholm bur du? Själv bor vi i Tyresö.

• Benim

Tyckte att jag målade in mig i ett hörn om jag preciserade mig och skrev Haninge...

Tänkte att fler skulle nappa på att skriva om jag skrev Stockholm med omnejd, istället för att precisera mig och skriva Haninge. Då kanske man känner att man bor för långt bort så att det inte är någon idé...

Det finns ju alltid bussar och pendeltåg...

Men ja, jag bor i Haninge, men kan även ta mig in till stan om det finns andra pappor med barn från andra delar av stan som är intresserade att träffas, ta en fika, hänga i en park...

Dessutom HerrVitamin så är jag även ledig i vår, så du får väl höra av dig då

• Simvin76

Hej hej

Jag är hemma fram till november ungefär och är intresserad av hitta på något.
    En sak som är orättvist är att det inte går att vara någon lattepappa (om man har den ambitionen) på samma sätt som lattemammorna kan. När pappaledigheten börjar har barnen blivit så stora att de inte är nöjda att ligga (sitta) still i vagnen lika mycket. Men istället får man utforska lekparkerna och promenera.

Min äldsta blir två i november (går på dagis) och twinsen jag är hemma med nu är tre veckor. Jag har tänkt vara hemma med dom 3-4 månader nu i början och sedan köra min riktiga pappaledighet när dom är 9-10 månader. Och jag bor i Liljeholmen.

ps
    Du har länken till din gamla blogg i din presentation.
    ds

• MrMike76

Hej alla pappalediga män!
    Jag bor i Tyresö och heter Micke och är pappaledig med min son Tim som är 7 mån. Söker andra pappor att hitta på roliga saker med.

• Benim

Äntligen börjar det poppa upp lite pappor, sweet!

MrMike76: Jag bor iHaninge så det är ju inte så värst långt.

Simvin76: Det blir nog "Latte to go" om man ska få i sig nått kaffe... Har ändrat adressen till bloggen nu... Kul att någon är uppmärksam!

Har mina funderingar på en promenad på söder någon dag, inte nu till veckan, men veckan efter det. Jag måste pröva att ta mig in till stan för första gången under pappaledigheten. Har bara rört mig här ute i förorten än så länge...

Någon som är på?

• MrMike76

Benim: Det skulle vara kul att promenera men söder betyder buss för oss och Tim är ännu lite väl liten men till haninge funkar bilen.

• épouse

Börjar min pappaledighet april 2010. Får se om denna tråd lever kvar tills dess

• Benim

MrMike76: Låter som en plan, du är så välkommen så till Haninge!

Men just nu tampas vi med vattkoppor här hemma (väldigt lindrigt, men ändå) så det är nog bäst att vänta en vecka innan vi slår våra påsar ihop...

• Benim

Kan ju för all del ta mig till Tyresö oxå om det skulle vara så...

• MrMike76

Benim: Hoppas din dotter snart blir frisk, jag vet att vattkoppor smittar ej när dem har torkat. Blivit skorpor så att säga. Jobbar själv med förskolebarn är barnskötare. Så lite kan jag.

• bergstromhedman

Hejsan, är själv pappaledig torsdagar och fredagar, samt varannan onsdag till och med nästa vår. Är hemma med vår lilla dotter på 6 mån nu, och det vore roligt att hitta på något nån dag, finns själv i solna men har inte bil, så innerstad eller i närheten funkar bäst för mig. Inte så långt bort från stan i varje fall.

Svar på tråden Föräldralediga pappor i Stockholm?