• kardemummakrydda

Märkliga föräldrar!

Idag på ÖF var det mysko föräldrar där. Hade aldrig sett dem förrut. Jag är alltid glad och trevlig.

När vår flicka och en annan pojke på ett stod brevid varandra och såg på en tavla sa jag till min flicka: "titta, en kompis!".

Då sa den mamman till sin son: Är ni verkligen kompisar?

Min flicka sa något som LÄT som ett nej.

Så den mamman sa: Nej, sa hon.

Blir så trött på föräldrar som förstör den positiva stämningen. Pojken var glad och skrattade och vår lficka med.

Sedan gick den mamman och isn son.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 18:28
    Jag måste ju fått den mamman irriterad på något vis.

• Svar på tråden Märkliga föräldrar!
  • Mrs Winter

Bara för de står bredvid varandra så behöver de inte automatiskt vara kompisar.

• Sötnosarna

Jag tycker precis som ts att det var en märklig situation. Det är väl roligt om man kan bli kompisar.

• kardemummakrydda

Men man kan ju säga det med glimten i ögat. Hör många föräldrar som säger det till vår flicka på ÖF. Titta, en kompis! Trots att vi alldrig träffats!

• viseversa

Ja det finns massor av konstiga människor. jag råkade ut för en främmande mamma påe tt fik som var lite mysko. Jag kallade min lilla trötta dotter för min lilla skrutta.

Då sa den här mamman till sitt barn"skrutt det kan man ju inte säga ellerhur min lilla pojke" tillräckligt högt för att jag skulle höra det. Samtidigt hadde hon en konstig grimage i ansiktet.

Jag tänkte att vad har hon med vad jag har för smeknamn på MINA barn? Jag blev ganska paff faktiskt. vem tror hon att hon var igentligen?

• Kya

ojdå... vill man inte träffa andra människor kanske man inte ska gå på ÖF...

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Mrs Winter
    viseversa skrev 2009-08-04 18:22:06 följande:
    Ursäckta men vad är ÖF?
    Öppna förskolan?
  • Ord blind
    viseversa skrev 2009-08-04 18:22:06 följande:
    Ursäckta men vad är ÖF?
    Öppna förskolan.
  • Sötnosarna

Men skrutta är ju ett positivt ord enligt mig.

• viseversa

Mrs Winter skrev 2009-08-04 18:23:22 följande:

Öppna förskolan?
    Aaaah. vad korkad jag känner mig nu (rodnar)
  • Ord blind
    Kya skrev 2009-08-04 18:21:18 följande:
    ojdå... vill man inte träffa andra människor kanske man inte ska gå på ÖF...
    Nej, precis!
  • viseversa
    Sötnosarna skrev 2009-08-04 18:25:27 följande:
    Ja enligt mig med. Ett gulligt ord och smeknamn på någon man älskar.
  • kardemummakrydda

Det kanske var samma mamma vi stötte på!

viseversa skrev 2009-08-04 18:14:10 följande:
    Ja det finns massor av konstiga människor. jag råkade ut för en främmande mamma påe tt fik som var lite mysko. Jag kallade min lilla trötta dotter för min lilla skrutta. Då sa den här mamman till sitt barn"skrutt det kan man ju inte säga ellerhur min lilla pojke" tillräckligt högt för att jag skulle höra det. Samtidigt hadde hon en konstig grimage i ansiktet.Jag tänkte att vad har hon med vad jag har för smeknamn på MINA barn? Jag blev ganska paff faktiskt. vem tror hon att hon var igentligen?
  • Mrs Winter
    viseversa skrev 2009-08-04 18:25:29 följande:
    Nej du är inte korkad.Jag gissade hejvilt här hemma.Eftersom Öppna förskolan ej fanns när jag hade småbarn.
  • viseversa
    kardemummakrydda skrev 2009-08-04 18:26:13 följande:
    Det kanske var samma mamma vi stötte på!
    ha,ha ja kanske det.
  • viseversa

Mrs Winter skrev 2009-08-04 18:26:44 följande:

Nej du är inte korkad.Jag gissade hejvilt här hemma.Eftersom Öppna förskolan ej fanns när jag hade småbarn.
    Ja men det finns här. men jag går aldrig dit tyvärr. kanske ska börja med det för att träffa alla cosiala underbara mammor som den ts pratar om =).
  • Ord blind
    viseversa skrev 2009-08-04 18:25:29 följande:
    Jag tänkte på överskottsbolaget först... :D
  • Ord blind
    Sötnosarna skrev 2009-08-04 18:25:27 följande:
    Här finns också en liten skrutta! :)
  • viseversa

Ord blind skrev 2009-08-04 18:28:46 följande:

Jag tänkte på överskottsbolaget först... :D
    ha,ha jag med faktiskt.
Svar på tråden Märkliga föräldrar!