• Cat79

Dubbel kur pergo även om man har bra värden på enkel?

Hej
    Kan någon hjälpa mig? Jag har ätit 2 mån enkel kur pergotime och mitt blodprov visade 90 i värde som är mycket bra. Är det någon mening att se om man kan ta dubbel dos pergotime för att effektivisera eller ska jag fortsätta enkel ändå? Har ätit pergotime innan utan resultat..... Tacksam för tips!

• Svar på tråden Dubbel kur pergo även om man har bra värden på enkel?
  • helenen

Ring din läkare/gyn/bm och fråga är mitt tips. Har de inte sagt något om hur du ska ta dem, då? Skrivit på receptet eller något?
    Jag är så "tråkig" när det gäller mediciner att jag aldrig vill råda någon att ändra doser, blanda eller trixa själv, utan att alltid kolla av med någon som har betalt för att kunna sådant...
    Lycka till, iaf!

• Cat79

Jag frågade sköterskan igår och hon tror inte att det är så stor vits med att ta dubbel med så bra värden för enkel.... blir bara desperat efter att väntat i ca 3 år på ett levande barn och under dessa år förlorat en son i v 22. Tack för ditt svar och hoppas någon mer har någon erfarenhet av detta.

• omni

Jag har ätit 5 enkelkurer med bra värden. Har legat runt 85-90 på alla utom en kur. Sist hade jag "bara" 35 men sköterskan tyckte ändå att det var jättebra. Hon sa att jag absolut inte ska ta dubbeldos. Det ökar inte chansen att bli gravid, bara risken att bli överstimulerad om man redan ligger på så höga värden. Jag åt 3 månader i rad, sen var jag tvungen att ta en månads paus då jag fick såna buksmärtor (överstimulerad). Efter en månads paus drog jag igång igen och har ätit 2 kurer till, nu väntar 6:e och sista.

Jag förstår verkligen din frustration, man kan bli desperat för mindre! Lycka till, hur du än bestämmer dig för att göra

• Cat79

Det blev enkel kur då jag med har läst och hört om överstimulering o s v. Tack för era inlägg! Ha det så bra.

• Sereena

Jag fick precis samma svar som Omni när jag pratade med min läkare/gyn. Hon sa att det inte var någon mening med dubbeldos när det fungerar så bra med endast enkel.

Lycka till!

Svar på tråden Dubbel kur pergo även om man har bra värden på enkel?