• svenskflickan

Hur far med sina saker nar man flyttar hem?

Undrar om nagon kan komma med tips pa hur man bast flyttar med sina saker nar man atervander till Sverige?
    Jag kommer troligtvis flytta hem till Sverige efter 6 ar i London, sa har en hel del saker att ta med trots att jag far salja/lamna mycket bakom.

Anvander man flyttfirma, air freight eller liknande? Hur mycket kostar det och raknas kostnaden ut pa vikt eller storlek?

Kan nagon aven komma med rekomendation pa nagot foretag de anvant, sa vore det toppen!

Tack pa forhand.

• Svar på tråden Hur far med sina saker nar man flyttar hem?
  • Fruochmamma

Vi använde oss av flyttfirma, men detta var länge sedan och priser samt logistiken har säkerligen förändrats sedan dess.

Jag hade kollat och bett om prisuppgift från flyttfirmor i England + Sverige samt kanske även rederier eftersom jag förmodar det är avsevärt billigare än airfreight. Större rederier tar dock ej bokningar från privatpersoner så du får luska runt lite.

Lycka till!

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Aurora Borealis

Rainbow Freight Services Ltd, är tydligen Uk baserat men fraktar nog över hela världen eftersom många använde det när jag bodde i Saudi, då lastade man en container som sen gick med båt, dvs det tog ett tag men var mycket billigare än flyg.
    gbsfreight.co.uk är ett annat.
    Lycka till

Svar på tråden Hur far med sina saker nar man flyttar hem?