• Mamma till Rasmus

Positivt på ägglossningssticka

Vi har försökt få barn i 3 år nu och gått igenom x antal pergotimekurer och även 3 IVF försök. Då kliniken varit stängd under sommaren har vi försökt själva med fyrdubbel dos pergotime och idag fick jag alltså positivt på äl-stickan...men till frågan.

Hur gör vi nu??
    Ska vi bara ha sex en gång eller ska vi se till att det blir flera ggr under dagen? Hur har ni andra gjort som lyckats få ett plus sen? Vill så gärna att det ska fungera den här gången!!

• Svar på tråden Positivt på ägglossningssticka
  • Vårflickan84

ha sex så mycket som möjligt!!
    har kollat så att mannens spermier är ok? för då är det bara att tuta och köra för järnet

• Mamma till Rasmus

Japp dom är okej! :) har hört att om man har sex för ofta så blir det inget "tryck i spermierna" dom simmar långsammare. Första gången kanske det är bra tryck men sen tredje gången att dom då är slöare och inte alls så många??

• Vårflickan84
    Mamma till Rasmus skrev 2009-08-06 17:55:58 följande:
    Japp dom är okej! :) har hört att om man har sex för ofta så blir det inget "tryck i spermierna" dom simmar långsammare. Första gången kanske det är bra tryck men sen tredje gången att dom då är slöare och inte alls så många??
    jag trodde detsamma. men min läkare sa att så länge spermierna är helt ok så ska man köra på varje dag =)
  • LiselottePCOS

Har läst om mannen har utlösning ofta blir det bättre spermier.

• Hannathu

dagligen till var tredje dag är enl vår läkare det bästa.
    men inte många gånger om dagen då hinner de inte med

den studien med ofta tror jag handlade om varje till varannan dag
    mer sällan var var fjärde eller mer sällan

• Mamma till Rasmus

Tack så mycket för era svar! Vi hade sex varje - varannan dag. förutom första dagen jag fick positivt då hade vi sex 2 ggr. Så nu är det bara att vänta och se... När kan man testa som tidigast? Idag är det exakt en vecka sen äl-testet gav utslag. Då borde det vara på onsdag nästa vecka, men kan man redan testa i helgen eller är det för tidigt? Jag har ingen cykel utan den här ÄL var framkallad med pergotime. Så jag har ingenting att jämföra med.

• Hannathu

De gångerna jag testat positivt har jag gjort det redan ca 10dagar efter ÄL, så det är mkt möjligt att det går bra att testa i helgen

Svar på tråden Positivt på ägglossningssticka