Jag mådde också väldigt dåligt första månaderna. Var jättestressad och åt dåligt. Dels hade sonen ont i magen så jag försökte utesluta typ ALLT (mjölk choklad lök osv), dels ville han bara bli buren annars skrek han och det vart ingen tid över att laga mat och äta (eller ens att gå på toaletten). Vår son sov dock inte heller bra, ofta inte alls på hela dan och väldigt dåligt på nätterna, och jag sov ännu sämre. Slutade sova helt kändes det som och vart tillslut helt knäpp. Även när sonen började få ersättning på flaska och då började sova låg jag vaken. Sambon var flera gånger på väg att skjutsa mig på psyket. Uppträdde många gånger som PMS gånger 100 fast med massa andra hysteriska inslag.
Fyllde i ett formulär på BVC (som det visst är vanligt att man gör) om hur man känner sig (gråter ofta osv) och fick höga poäng, så jag vart skickad till kurator. Fick även sjukskriva mig två månader så sambon kunde vara hemma som pappaledig och stötta mig samt ta hand om vår son. Hos läkaren fick jag sömnmedicin och det var först när sonen vart ca 7mån som det började vända. Idag (han är 8måm nu) sover jag rätt bra utan medicin och känner mig också rätt normal igen.
Jag hade dock inga problem innan jag födde sonen, kände mig allmänt stabil och rätt lugn, även om det hände nån enstaka natt att jag låg vaken om det tex var mycket på jobbet. Förstår att du oroar dig extra när du också haft problem med panikångest.
Jag tycker iaf absolut att du ska söka hjälp och försöka få någon att prata med. Säg till på BVC så kan de säkert hjälpa dig. Min sambo var med ett par gånger första gångerna jag var på samtal, och det var inte så dumt. Dels fick han ge sin syn på hur jag var (så jag inte slätade över, bet ihop och försökte spela normal) och dels fick han också större förståelse för hur jag kände mig. Han har iaf varit super under hela den här tiden, väldigt stöttande och förstående så det känns ju skönt.
Lycka till, och vänta inte med att ta tag i det.