Bloggande tonåring
Jag läser lite olika bloggar skrivna av tjejer i yngre tonåren för att försöka veta vad som rör sig i min egen tonårings liv. Det är bara det att jag blir helt ställd av hur somliga uttrycker sig. Både ord, uttryck och sätt att skriva om andra är rent vidriga många gånger och även om det "bara är en blogg" så skulle jag själv ta min tonåring rejält i örat om hon skrev på det sättet.
Här är ett typexempel... Vad tycker ni?
"Nu ska vi snacka så jävla mycket skit. Så nu blir det riktigt jävla underbart. Idag är dagens ämne min gamla kompis M. Hon snackar så mycket bullshit så det inte finns. Hon säger att jag knullar runt, OMG asså ! Only with boyfriends ! Och det kallar hon knulla runt ? Hon säger även att jag snackar skit om alla vilket jag faktiskt inte gör. Bara för att hon avgudar mig så mycket så börjar hon sprida ryckten om mig och hålla på. Lilla rara,du gör mig bara ännu kändare ! Med ditt bleka finnfejs och ditt úbertunna hår dyker du upp och tror du är snygg. Bara patetiskt. Ännu töntigare är att du går på min bästavän och tror verkligen att hon vill waista sin tid på dig ? Som om någon ens vill slösa tid på dig. Du säger att jag är fjortis och billig. Jag är 14 år ( fyller DATUM) och jag får vara fjortis ( jag har inte sagt att jag är det ) Du gillar inte att jag är nöjd med mig själv, det tycker du är obehagligt.Du gillar inte att jag gillar mig själv och är bekväm i mig själv. Bara för att du själv har ditt bleka finnfejs,tunna hår,äcklig kropp och knappt några bröst ! Du som snackar så mycket bullshiit om mig,här fick du några rader om dig. Och endå är det bara lite av mycket. What goes around comes around grisunge !"