• Donna B

PCO - gravid på första försöket!

Jag vill bara ge er med PCO lite hopp. Jag har PCO och har därför fått Pergotime för att få igång ägglossningen. På första försöket - pang, bom så blev jag gravid! Nu är jag lite orolig för att det ska vara något fel, att jag ska få missfall eller att det är femlingar därinne i magen. Men det är ju en annan historia. Så lycka till alla, uppenbarligen fungerar Pergotime!

Ha det bra i sommarvärmen!

• Svar på tråden PCO - gravid på första försöket!
  • malinnnnn80

Grattis och vad kul att läsa att det finns de som blir gravida med hjälp av Pergotime. Tyvärr tillhör jag den delen som inte verkar svara så bra på Pergotime, men har ändå fått höra från gyn att jag inte har PCO. Hoppas hoppas ändå att min dag kommer snart
    Grattis igen!

• loo76

Å vad glad jag blir att det tydligen funkar. Man måste väl ha lite tålamod bara. Själv har jag ätit två kurer pergo utan resultat. Tur att jag har världens bästa sambo som alltid är possitiv och säger att det kommer att ordna sej och att vi snart kommer att få en liten familj, inners inne så litar jag på honom, och när man läser om dej och flera andra som lyckas tänds en liten låga. Grattis så otroligt mycket och lycka till!!!

• Viggo och pyrets mamma

Stort grattis! Själv har jag inte svarat på Pergotime och nu vill inte min läkare göra nåt mer förrän jag gått ner 10 kilo Hur lätt är det med PCO.....?? Usch, vill bara att det skulle vara lika lätt som med sonen, då vägde jag också för mycket men blev helt spontant gravid på 4:e försöket. Vill ju bara få en liten knatte till utan allt för långt glapp emellan barnen......

• 789

Vad kul att höra om er som lyckats på första försöket!!! Jag börjar äta min första kur imorgon och känner mig rätt pessimistisk. Gott att få lite glad läsning då!!!

• MrsES

Grattis!! Va kul att ni har lyckats :D Ger hopp åt andra!!

Jag har oxå PCO och vi har försökt i 2 år, har nu ätit min tredje Pergokur och har nu plussat tror jag, svagt streck än så länge för är på BIM -1 men ändå, har aldrig tidigare fått utslag :) VÅgar knappt tro det är sant, men om en vecka kanske jag vågar börja tro på det :D

• CattiM

GRATTIS!!!! MrsES!
    Gud va kul!!! :)

• Gräddis

Nar ni sager PCO, menar ni da PCOS? Eller bara PCO?

Jag har fatt reda pa att jag har PCO, men ska ta blodprover for att ta reda pa om jag har sjalva syndromet PCOS, varav PCO bara ar ett symptom.

• Vårflickan84
    Gräddeline skrev 2009-09-02 11:46:56 följande:
    Nar ni sager PCO, menar ni da PCOS? Eller bara PCO?Jag har fatt reda pa att jag har PCO, men ska ta blodprover for att ta reda pa om jag har sjalva syndromet PCOS, varav PCO bara ar ett symptom.
    jag förföljer dig i alla trådar hahah...närå.
    men har man endast PCO så är det att själva äggstockarna är mångblåsiga.
    Har man PCOs så har man ytterligare minst ett symptom, typ ökad behåring, akne, övervikt o.s.v.

så har jag förstått det som! rätta mig någon om det är fel.
  • Gräddis
    Vårflickan84 skrev 2009-09-02 13:04:10 följande:
    jag förföljer dig i alla trådar hahah...närå.men har man endast PCO så är det att själva äggstockarna är mångblåsiga. Har man PCOs så har man ytterligare minst ett symptom, typ ökad behåring, akne, övervikt o.s.v.så har jag förstått det som! rätta mig någon om det är fel.
    Hihi hej igen Okej, ja det verkar vara sa som jag har last ocksa. Har sjalv borjat fa akne pa ryggen, har haft de senaste tva manaderna, men jag har regelbunden mens vilket doktorn sa tydde pa att det antagligen inte var PCOS, utan bara PCO. Och att jag hade en hormonell obalans som orsakar PCO. Men jag vet inte, fattar inte riktigt och man hinner ju aldrig fraga allt man funderar pa :S
  • Vårflickan84
    Gräddeline skrev 2009-09-02 13:05:57 följande:
    Hihi hej igen Okej, ja det verkar vara sa som jag har last ocksa. Har sjalv borjat fa akne pa ryggen, har haft de senaste tva manaderna, men jag har regelbunden mens vilket doktorn sa tydde pa att det antagligen inte var PCOS, utan bara PCO. Och att jag hade en hormonell obalans som orsakar PCO. Men jag vet inte, fattar inte riktigt och man hinner ju aldrig fraga allt man funderar pa :S
    ja precis. men det låter som du har det lindrigt iaf! du kommer säkert få pergo som kommer hjälpa dig =)
    javisst är det så...man kommer på alla bra frågor efter man varit hos doktorn =/
  • Gräddis
    Vårflickan84 skrev 2009-09-02 13:07:50 följande:
    ja precis. men det låter som du har det lindrigt iaf! du kommer säkert få pergo som kommer hjälpa dig =)javisst är det så...man kommer på alla bra frågor efter man varit hos doktorn =/
    Ja och jag forsokte verkligen tanka ut alla fragor dar men det var sa mkt info att ta in pa samma gang, fran en icke social kompetent lakare som avbrot en och mumlade osv, sa det kanns som ett enda virrvarr i huvudet nu! Men jag far val ha is i magen o halla mig till jag tagit de dar blodproverna! Lycka till med nasta forsok!!!
  • Utlandssvensk76
    Gräddeline skrev 2009-09-02 13:09:58 följande:
    Ja och jag forsokte verkligen tanka ut alla fragor dar men det var sa mkt info att ta in pa samma gang, fran en icke social kompetent lakare som avbrot en och mumlade osv, sa det kanns som ett enda virrvarr i huvudet nu! Men jag far val ha is i magen o halla mig till jag tagit de dar blodproverna! Lycka till med nasta forsok!!!
    Ska progesteronhalten kollas med blodprovet?
  • Gräddis
    Utlandssvensk76 skrev 2009-09-02 13:12:46 följande:
    Ska progesteronhalten kollas med blodprovet?
    Hej! Ja, samt tesosteron, prolaktin och nagra andra hormoner jag inte kommer ihag...
  • Mamsterbabe

Vad roligt, tusen miljarder med grattis till er som blivit gravida med pergo ,trots PCO!

jag har själv precis fått veta att jag har PCO & ska få börja med pergotime,
    då min mens är så himla oregelbunden & därmed utesluten ägglossning.

När börjar man ta pergo ? är det någon speciell dag?

• Moa Li

Jag ska börja ta Pergotime imorgon! Satt här och och log stort åt dig, Donna D, PANG BOOM - gravid!

Underbar tråd! Älskar att få läsa massa positiva saker! Stort grattis till pluset!

Stor kram från Moa

Svar på tråden PCO - gravid på första försöket!