• Amazina

Blöjor och barnmat i NYC.

Halloj!

Vi ska till NYC med vår 7 månaders dotter. Tänkte bara kolla om någon vet om de har liknande barnmat där som i Sverige. Jag antar att det går att hitta något liknande men ville kolla för säkerhets skull. Hur är det med blöjor? Har de pampers där med? Kan man blanda välling och mjölkersättning i kranvattnet eller ska man köpa vatten på flaska? Kan man räkna med att det finns barnstol på restauranger eller ska man ta med en sån där sack´nseat?
    Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Blöjor och barnmat i NYC.
  • Suri

Nu hade jag inte barn när jag var där, jag var höggravid. Men det måste de ha, det finns såååååååå mycket babygrejer över huvud taget!!! Shoppade som en galning!

• Amazina
    Suri skrev 2009-08-08 23:01:31 följande:
    Nu hade jag inte barn när jag var där, jag var höggravid. Men det måste de ha, det finns såååååååå mycket babygrejer över huvud taget!!! Shoppade som en galning!
    Men kan man hitta barnmat och sånt även i de små livsmedelsaffärerna på Manhattan?
  • rocky road

När ska ni åka? Vi åker med 17-månaders dotter 24 augusti. Jag har hört att det knappt är några bitar i barnmatsburkarna, så det borde ju passa er bra. Har också hör att blöjorna är dyra och luktar parfym. Och man får inte ha barnet i barnvagnen när man åker rulltrappor.

• Suri

Min favoritaffär i NYC , wholefood. Finns flera stycken på manhattan, misse dem inte! Helt underbara. Allt är ekologiskt/organiskt
    Där kan man i alla fall handla babymat.
    Inte samma som i Sverige, men bebis får väl vara lite "amerikansk" en vecka...

www.wholefoodsmarket.com/products/whole-baby.php

• Prinsessan Zelda
    rocky road skrev 2009-08-08 23:07:49 följande:
    När ska ni åka? Vi åker med 17-månaders dotter 24 augusti. Jag har hört att det knappt är några bitar i barnmatsburkarna, så det borde ju passa er bra. Har också hör att blöjorna är dyra och luktar parfym. Och man får inte ha barnet i barnvagnen när man åker rulltrappor.
    inte alla blöjor luktar parfym. men pampers gör det, blä. däremot huggies luktade mer ok.
  • rocky road

Prinsessan Zelda skrev 2009-08-08 23:13:03 följande:

inte alla blöjor luktar parfym. men pampers gör det, blä. däremot huggies luktade mer ok.
    vad bra, tack för tipset
  • Mealla

Blojor, ersattning, mat osv gar att handla i matbutiker som D'Agostino, Gristedes, Food Emporium och som namnts Whole Foods (dar det mesta ar organic) och pa drug stores som Duane Reade's, CVS etc.

De flesta restauranger ar valdigt service inriktade och barnvanliga och har barnstolar.

Jag skulle anvanda vatten pa flaska att ha i ersattningen, be pa hotellet att fa upp en microwave pa rummet sa att ni kan varma mat at babyn, de flesta hotell har det da man ber om det.

Amerikansk barnmat ar mer puread an svensk, finns inte heller lika mycket smaker att valja pa utan oftast ar det en typ av gronsak med kyckling eller kalkon i. Men mina barn har atit det utan problem. Pa Whole Foods finns mycket bra finger foods, som olika typer av cereal som barnet kan plocka med sjalv.

• Mealla

Blojor, ersattning, mat osv gar att handla i matbutiker som D'Agostino, Gristedes, Food Emporium och som namnts Whole Foods (dar det mesta ar organic) och pa drug stores som Duane Reade's, CVS etc.

De flesta restauranger ar valdigt service inriktade och barnvanliga och har barnstolar.

Jag skulle anvanda vatten pa flaska att ha i ersattningen, be pa hotellet att fa upp en microwave pa rummet sa att ni kan varma mat at babyn, de flesta hotell har det da man ber om det.

Amerikansk barnmat ar mer puread an svensk, finns inte heller lika mycket smaker att valja pa utan oftast ar det en typ av gronsak med kyckling eller kalkon i. Men mina barn har atit det utan problem. Pa Whole Foods finns mycket bra finger foods, som olika typer av cereal som barnet kan plocka med sjalv.

• morsigne

det finns pampers her och jag drack kopt vatten ner jag ammade men min son dricker nu fran kranen.
    det finns burkmat her.men inte velling

Svar på tråden Blöjor och barnmat i NYC.