• Sammi

    Pappa!

    Jag har blivit pappa! Det blev en kille på 50 cm och 3400 gram och han ska heta Noel.

    Det hela gick bra men snabbt, vi åkte in kl. 17 för kontroll och 21.29 kom han ut. Vi trodde inte ens att vi skulle få stanna kvar efter kontrollen! Jag fick snabbt skynda mig hem och hämta kameran!

  • Svar på tråden Pappa!
  • Lajm88

    :D Grattis!! Gick vattnet eller hur visste ni att ni skulle åka in? Om du förstår va jag menar..

  • Sammi
    Lajm88 skrev 2009-08-10 15:14:46 följande:
    :D Grattis!! Gick vattnet eller hur visste ni att ni skulle åka in? Om du förstår va jag menar..
    Tack så mycket!
    Min fru hade värkar från kl. 21 dagen innan och vid 16.30 dagen efter så var hon orolig för att hon inte hade känt att bebisen rörde sig. Det visade sig vara ok och att hon var öppen 4 cm. Kl. 21.29 tittade han ut efter 4,5h på förlossningen. Snabba puckar!
  • PappaKent

    GRATTTTTIIIISSSS. En fråga va du orolig för missfall dom första månaderna för min tjej är snart i 3dje månaden me tvillinar. jag får panik vill ju ej att de blir missfall. MVH PappaKent

  • Sammi

    Hej Pappakent.
    Nej vi var inte så oroliga men vi väntade till ca vecka 12 innan vi berättade. Det kommer säkert gå bra!

  • Nelson80

    Hej Sammi och grattis till er son.

    Jag var aktiv tidigare och såvitt jag minns hade vi bf rätt så nära varandra.
    Vi fick en dotter förra veckan på fredag och jag är så otroligt stolt.
    Känslan går inte att beskriva.

    Hur går det för er med sonen? Allt bra?

  • Sammi

    Hej, grattis! Vi hade bf den 14 aug, så han kom 5 dagar tidigt.

    Allt går väl ganska bra, lite sömnlösa nätter och så men inga andra problem annars. Fick hembesök av BVC i förra veckan, då hade han gått upp bra i vikt, imorgon ska vi till BVC igen. Hur går det för er?

  • Nelson80

    Allt går nog helt bra för oss hittills. Tösen sover rätt så bra om nätterna. Äter ca 2 gånger per natt.
    Är pappaledig denna vecka ännu så det är bara att njuta.
    Fick också besök av BVC förra veckan och de kommer på nytt när navelstumpen har lossnat. Då skall vi bada! Spännande.

Svar på tråden Pappa!