• kardemummakrydda

Fler som inte umgås mycker med andra om dagarna?

Många mammor som jag träffat genom mammagruppen osv vill gärna träffas nu när vi är lediga tillsammans MEN jag är sådan som älskar att vara med min ettåring och tycker dagarna försvinner. Vi besöker ÖF ofta men att ta hem mammor med barn känns jobbigt.

Samma sak att umgås på så sätt. Känner att vardagarna försvinner så snabbt ändå och så kommer mannen hem vid middagstid efter sitt jobb.

Fler som inte umgås mycker med andra om dagarna?

• Svar på tråden Fler som inte umgås mycker med andra om dagarna?
  • Fruochmamma

Jag var precis likadan när jag var hemma med Ludvig. Jag älskade att bara vara hemma med honom och som du sa, gick dagarna så fort ändå. Många av mina kompisar var/är jätte aktiva med sina barn och ibland fick jag dåligt samvete men sedan insåg jag att det viktigaste var att vi mådde bra (hemma tillsammans) och att vi inte stressade.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • kardemummakrydda

Och det här med att gå ut gör vi en gng per dag. Så mycket annat som tar tid som matlagning och lek eller så är det jag som är lat. ;)

Min flicka är utåtriktad ändå. Hur länge var du mammaledig?
    Om vi tar hem annan mamma på besök stressas jag över att plocka undan, ha det fräscht då många har städerskor och har det kliniskt rent hemma.

Då får min flicka inte den uppmärksamheten som hon förtjänar när mamma (jag) Springer omkring och yrar..

Fruochmamma skrev 2009-08-10 13:10:52 följande:
    Jag var precis likadan när jag var hemma med Ludvig. Jag älskade att bara vara hemma med honom och som du sa, gick dagarna så fort ändå. Många av mina kompisar var/är jätte aktiva med sina barn och ibland fick jag dåligt samvete men sedan insåg jag att det viktigaste var att vi mådde bra (hemma tillsammans) och att vi inte stressade.
  • PoppesMamma2006

Jag kände precis lika när min son var liten. Många mammor tävlar mot varandra känns det som. Vem som mär bäst på att aktivera sitt barn. vems bebis som har flest "kompisar" En bebis har inte behov av att träffa andra bebisar för dom förstår inte sånt, det är väl närmare halvåret, året som det kan börja bli stimulerande att träffa andra. jag tror det handlar om att Mammorna själva vill ha någon att umgås med.
    Sen en fråga till "kardemummakrydda" har många städerskor? Snackar vi då om överklassfolket i stockholmsinnerstad eller vanliga svenssons? Vore kul och veta

• redneck girl

kan känna så när jag har en bäbis hemma.

Svar på tråden Fler som inte umgås mycker med andra om dagarna?