• paula26

hur många veckor består år 2009 av?????

hej, jag o min dotters pappa kan inte komma överens om hur vi skall dela upp veckorna när det gäller dottern. vi har skilt ås i år o hittils har vi hafft varannan vecka. jag har dottern typ denna vecka (ojämna veckor) o han har jämna. jag försöke byta så jag har henne jämna veckor, men han vägrar. men består detta år av 53 veckor så löser det sig... alla almanackor skriver olika

• Svar på tråden hur många veckor består år 2009 av?????
  • Juhanna

Ja det finns en vecka 53 detta år men den övergår ju till vecka 1 efter halva veckan

• Juhanna

Nej det gör den ju inte alls. Utan vecka 53 slutar söndagen den 3e januari

• paula26

men då betyder det att det blir 2 ojämna veckor i rad??? alltså detta är skitsvårt. jag har träffat en ny kille som vi har umgåts med ganska länge nu, o han har också två barn. han har varit skild länge så dom har en rutin som innebär att dom alltid byter veckor i september från gämna till ogämna veckor. nu har vi båda ogänma veckor med våra barn, o det har fungerat perfekt då vi alltid har kunnat ha med alla barn när vi hittade på saker på hälgerna. men min före detta vägrar o byta vecka bara för att gävlas... han sägger att han absolut inte vill byta till ogämna veckor bara för att inte underlätta mitt liv. han vil fortsätta med varannan vecka. men om detta år består av 53 veckor så är problemet löst. då har jag henne vecka 53 han har henne vecka 1 o jag har henne vecka 2... då har jag mina jämna veckor nästa år, o då slipper jag bråka med honnom....

Svar på tråden hur många veckor består år 2009 av?????