• kardemummakrydda

Jag är så intresserad av att veta hur ni tog er an att flytta utomlands!

Jag är så intresserad av att veta hur ni tog er an att flytta utomlands!

Jag vänder mig främst till par där båda är svenskar då jag förmodar att många här träffat sina män i utlandet vilket gjorde att ni flyttade dit.

Blev ni eller era män befodrade via sitt jobb till det landet ni bor i eller sökte ni på plats efter att ni flyttat dit. Lever ni på buffert i väntan på jobb eller studerar ni? Betalar företaget lägenhet/hus?

Tack så för svar!

• Svar på tråden Jag är så intresserad av att veta hur ni tog er an att flytta utomlands!
  • amnai

Vi flyttade eftersom maken blev erbjuden jobb utomlands via sitt jobb, ett stort ameikanskt företag.

Under de år vi var på kontrakt, eller vad man ska kalla det, fick vi en del bidrag till hyra av boende, en del av sjukförsäkring betald, en resa till Sverige per år och när barnen var tre fick man en del bidrag till förskola/preschool. Skolbarn får internationell skola betald.

Jag tror bästa och enklaste sättet att flytta utomlands är att kunna göra det via sin svenska arbetsgivare.

Nu har maken bytt arbetsgivare sedan några år, men vi bor fortfarande utomlands.

Svar på tråden Jag är så intresserad av att veta hur ni tog er an att flytta utomlands!