• Lillsnörpa

Gravida med högt TNF-alfa / immunologiska problem

Skapar en egen tråd för oss som äntligen lyckats bli gravida trots dessa problem. Här kan vi glädjas åt våra graviditeter och nojja över nervositeten inför ultraljud, rätt eller fel Levaxindos, nedtrappning av mediciner, bristen på läkare med kunskap osv osv.

Länk till kämpartråden

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m44884766.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-17 12:46
    Vi som skriver här har tex sköldkörtelproblem i form av över/underfunktion (hypo/hypertyreos) eller överaktivkt immunförsvar eller andra problem av immunologisk art tex koagulationsproblem.

Problem av immunologisk typ skapar ibland problem med att öht få till en gravidietet och många hamnar i IVF-svängen. Andra blir gravida men råkar ut för upprepade missfall och måste ta mediciner graviditeten ut för att få behålla fostret.

Välkomna in i tråden.

• Svar på tråden Gravida med högt TNF-alfa / immunologiska problem
  • Lillsnörpa
    callimero skrev 2009-10-09 09:22:24 följande:
    Tack lillsnörpa för svar! Jag är på sprutdag 2 idag, har smygit igång med 5 mg varje morgon sedan måndag och tänkte höja till 10 nu men så blev jag orolig för om det kan inverka på äggens tillväxt eller kvalitet. Men då äter jag vidare i lugn och ro.
    Spännande Kalimero om du vill vara snäll mot kroppen så öka med en halv tablett i taget. Håller tummarna för dig.
  • isisisis

Vad jag hört så ska man ta kortisonet samma tid varje dag helst på morgonen.
    Stämmer det Lillsnörpa?Du verkar påläst

• Lillsnörpa
    isisisis skrev 2009-10-09 09:29:54 följande:
    Vad jag hört så ska man ta kortisonet samma tid varje dag helst på morgonen.Stämmer det Lillsnörpa?Du verkar påläst
    Påläst vet jag inte... phuuuu.... finns så mycket åsikter om mediciner så man vet ju inte vad man ska tro på.

Men jag väljer att tro på Dr B han sa att en bra tid att ta kortisonet var på morgonen när man varit igång ett tag (blev kl 8 för min del). Då hinner kroppens egen produktion starta (kroppens naturliga kortison har jag för mig heter kortisol)
  • isisisis

Tack,vad bra då vet jag det

Ha en trevlig helg på er om vi inte hörs nåt mer

• callimero

Sant lillsnörpa att det är svårt att veta, jag googlar runt mycket på brittiska och amerikanska sidor nu då detta verkar mer etablerat där. Man får helt enkelt agera sin egen Dr vilket känns lite läskigt minst sagt.

Varmt grattis till er gravida! {#lang_emotions_sunny}

• Meddelande borttaget
  • isisisis
    Storkenflyger skrev 2009-10-16 10:53:56 följande:
    Åh vad sakta tiden går...... Vill att det ska bli januari NU! Fler som är otåliga och rastlösa? /Storkot i v 27+2
    Ja,själv är jag helt sjukskriven.Det går väääääldigt långsamt!

Tänkte höra med er om sprutor.
    Jag kör ju en Fragminspruta på morgonen,hela graviditeten.
    Nu börjar ju magen bli lite spänd,var är det bästa "andra" stället att sätta dem på?
  • Meddelande borttaget
  • isisisis
    Storkenflyger skrev 2009-11-04 15:00:35 följande:
    Oj vad sent jag svarar på detta men kanske inte gör så mycket för jag har inget annat råd att ge än att fortsätta lida och ändå ta i magen. Från början tog jag i skinkan men sedan sa någon att upptaget är bättre i magfläsket. Däremot vill jag minnas att det på bipcksedeln står att man kan ta det i låret.
    Jag har fortsatt ta i magen.Så kanske jag får göra det iaf då.
    En gång tog jag i låret förut och då fick jag värsta blåmärket med en gång.
    Nu tycker jag inte jag får blåmärken så ofta längre.
    men ju längre ut från naveln desto mer blåmärken verkar det som...
    Så därför känns det som om man skulle viljaa byta.
    Kanske hade jag bara otur med den gången på låret?
    Vet du om man ska ta på insidan eller mitt på eller?
    Tack iaf
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Gravida med högt TNF-alfa / immunologiska problem