• BasseKatt

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 13)

    Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

    Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html
    Tråd 12: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44120764.html

    Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m46292453.html

  • Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 13)
  • Tvillingmamma2007

    Heoo:
    Jotack, snorig och hes har varit i en vecka nu men annars ok illamåendet har ääntligen gett med sig och jag har jobbat nu sen 1 okt. Magen växer nåt otroligt men kanske inte så konstigt när pyret har en tvårummare att leva om i hehe. Livlig är den med, sparkar typ alltid samma som med twinsen. Är i v22 så har ju långt kvar.

    Har du vaccinerat dig/er nu? JAg har inte gjort det ännu min BM säger att jag inte ska göra det innan v 25 men det känns som om det kommer närmare nu eller så har jag redan haft det fast i mild form har varit rätt så risig senaste veckan.

  • FruHeo

    TM: men varför inte innan v25??? Inget socialstyrelsen har gått ut med eller hur??? Jag menar jag fick mitt vaccin i v typ hm...... 22-24 nånstans.
    Ja vi är vaccinerade allihopa, satan vad ont i armen man hade efteråt!!!
    Härligt att illamåendet har släppt och att du kan jobba.

  • Tvillingmamma2007

    Heoo:
    Vet inte vart hon fått v.25 ifrån hörde av en kompis att hennes BM sa v.28 och så har jag hört flera som sagt att det inte spelar nån roll när man vaccinerar sig under grav. Tycker det är dåligt att de säger så olika! Nu vet jag inte hur jag ska göra om jag ska vänta till 25 eller ta nu ändå eller inte ta alls.

  • Anna i Hult

    Tvillingmamma- Varför vänta med vaccin, då hinner du kanske bli sjuk och det var ju det du inte skulle? Det finns inga speciella riktlinjer om när man ska vaccinera under grav, så snart som möjligt gäller!

    Yret - Tänker mycket på dig och skickar många kramar! Hoppas du hade det bra på hälsohemmet. Pratar M och T än? R säger lite nu, vi hoppas på större framsteg..

  • Tvillingmamma2007

    Anna i Hult:
    Ok, men nu verkar det ju rätt så kört att få vaccinet också tycker det står att det är slut överallt suck! Får ringa i morgon och höra för börjar bli lite orolig ändå man läser ju om så många sjuka nu och folk som avlider usch usch.

  • FiaEleonora

    Anna i hult-
    Skulle du rekommendera mig och min man att vaccinera oss??? Tjejerna är ju för små. Jag är SÅÅÅÅÅ kluven!!!!!!! För Novalis skull?


     


    * Savannah, Leah o Novali - mina mirakelprinsessor *
  • Censur

    jag tycker att det är bra med vaccinet...
    Mina döttrar har ju ingen astma eller annan sjukdom så de får ju inte vaccineras.. Rätt trist. Vi andra ska iaf ta sprutan...


    mamma till Josef, 050703 Elise & Fiona 070408
  • prinsessanfrida

    Hej vänner! Försöker inboxa er alla ett brev men blir blockerad för den säger att det är spam! Då blir man även blockerad från att skriva i forum... Hur är det då tänkt att man ska skriva???? Grrr...

  • komandiva

    Tv mamma, grattis, i efterskott jag har ju inte varit inne här på år och dar!! inser att jag misat en del väsentliga saker. någon mer...? Heoo, dig hade jag koll på sedan tidigare

    frida, vad försökte du skicka förut? Nyfiken?

    Undrar också vad ni gör ang vaccin? Vill nog vaccinera oss alla (utom Siri då som är för liten) M o M är ju 3 i januari så bara det finns vaccin så kan jag tänka mig snarast möjligt.

    kram på er i höstrusket!!

  • Tvillingmamma2007

    Komandiva:
    Tack! Vet dock en som blev nekad av vaccinera sitt barn som kommer att bli 3 i dec, de var stenhårda på födelsedatumet men det kanske är olika på olika ställen.

    Jag har vaccinerat mig idag iaf efter mycket velande git och dit nu slipper jag iaf fundera på det nåt mer. SAmbon får väl vaccinera sig sen när den allmänna vaccinationen startar.

  • Anna i Hult

    Lakritsfia- Jag tycker ni ska vaccinera er för att inte vara sjuka och smitta barnen, mest Novali .
    Jag fick reda på att en familj i närheten, med samma symptom som vi har konstaterad svininfluensa ( alltså, jag tog prov på dem och skickade) , så nu är jag helt säker på att vi haft den.

  • FiaEleonora

    {#lang_emotions_heart} IMORGON DÖPS VÅRAN ÄLSKADE LILLFIS! {#lang_emotions_heart}


    * Savannah, Leah o Novali - mina mirakelprinsessor *
  • Tvillingmamma2007

    Har ni hört att de förmodligen kommer att ändra rek så att även småttingar under 3 år får vaccinera sig nu framöver? Då ska vi vaccinera killarna med är det tänkt. Jag tog ju sprutan i torsdags och inte känt nåt förutom lite öm och röd runt själva sticket. Går inte att sova på favvosidan men har inte fått feber eller andra symptom iaf och det är ju skönt.

  • Tvillingmamma2007

    Anna i hult:
    Skönt om ni haft det för då får man ju bättre immunitet framöver och skönt att ha det avklarat så länge man inte blir supersjuk då dvs.

  • Pico

    Hej alla!! Här är en till som är jättekluven till vaccinationen... Jag är glad att jag inte behöver ta beslut kring tjejerna, nu har jag bara mig själv att ta ställning till. Maken ska vaccinera sig. Men det är några veckor tills vi får ta sprutan i vilket fall så får se hur läget är då...

    Men Fia du har väl redan haft svininfluensan?! Då behöver du väl inte vaccinera dig?

    SL: Vad ska du plugga? *nyfiken!*


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • FiaEleonora

    Pico-
    Vi vet ju inte till hundra eftersom vi inte fick komma och ta prover...

    Tack gulle er för varma gratulationer!

    dagen började INTE så bra för bygdegården var dubbelbokad... Till slut lyckades de andra hitta en lokal i stan, men oj vilket blodtryck jag hade hunnit få då! VART ska jag kunna få plats med 65 pers? Hemma hos oss, njaaaa.... *skratt* Men men det blev bra! Lillfis var lite ledsen i kyrkan, speciellt när vi skulle sjunga. Men men hon var varm som en kamin så det var förmodligen det. Fick inte så många bra bilder i kyrkan tyvärr... Men har lagt ut lite bilder på min blogg ifall ngn vill se!!!!


    * Savannah, Leah o Novali - mina mirakelprinsessor *
  • komandiva

    Fia, skönt att dopet gick bra tillslut och att ni hade någonstans att vara!

    Idag har jag ÄNTLIGEN skickat efter tackkort för Siris dop. samt beställt julkort (det var ju däremot rätt tidigt ) och gjort ännu mer beställningar av sommarkort. Jag är ju en sån som alltid säger att jag ska göra album... men inte gör det. Så vi får se hur det blir med det nu.

    Frida, inser att jag verkligen vill göra ett medvetet val när barnen ska börja skolan. Per har det som argument för att vi ska flytta till Karlstad... Jag vill ju helst inte bo där. Eller snarare. Jag vill helst bo i Sthlm eller i närheten men om det inte finns bra alternativ för oss att jobba så är Karlstad det bästa alternativet. Vet bara inte hur vi ska komma vidare med resonemanget kring vart vi ska ta vägen. Siste maj flyttar vi ut ur huset på Djurö... Vi har några månader på oss

    och nu: Massa positiva tankar till dig, Yret!!!! varma kramar!

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 13)