Ätit pergotime, har flera grav.symptom och ingen mens - trots det inte gravid
Hej alla här på familjeliv,
Behöver skriva av mig lite och hoppas på att kanske någon som är eller varit i samma situation som mig kanske har något tips eller råd.
Jag har alltid haft oregelbunden mens, inte tänkt speciellt mycket på det förrän förra hösten då jag och min man beslöt att försöka skaffa barn. Besökte min gynekolog och fick både primolut nor (för att få igång en mens) och pergotime (för att få ÄL) utskrivet. Började med en enkelkur. Inget hände, fick alltså inte ens mens. Fick mer primolut nor och pergotime utskrivet. Denna gång fick jag mens (tjoho), men blev då alltså inte gravid. I samband med detta bytte jag gynekolog p.g.a. flytt. Den nya läkarn skrev ut dubbelkur pergotime åt mig. Var även och tog blodprov för att kontrollera att jag inte har PCO. Proverna såg fina ut sade läkarn. Efter dubbelkuren fick jag åter mens.. inte gravid då heller. Läkarn tyckte då att jag inte skulle äta för många pergotime-kurer efter varandra, så månaden efter hade jag uppehåll. Detta resulterade i att jag inte fick ngn mens (hade väl då inte haft ngn ÄL). Åter igen fick jag primolut nor utskrivet och dubbeldos pergotime.
Det är nu 36 dagar sedan första dagen på förra mensen. Har fortfarande inte fått mens. Jag har varit väldigt trött, haft ömma bröst, mått lite illa till och från (inga kräkningar) och kring dag 25 hade jag mensliknande "smärtor" i magen. Tog ett graviditetstest imorse - negativt Vid förra dubbeldosen fick jag mens, varför inte denna gång? Är inte dubbeldos av Pergotime så "starkt" att det borde framkalla ÄL? Kan det fortarande vara så att jag är gravid, men att det är för "tidigt" att testa för mig?
Är det någon av er som känner igen er i detta? Det är så jobbigt att gå och längta efter att bli gravid..
Kram på er!