• Daz

pergotimekur avslutad, när kommer ägglossningen?

Någon som har en aning på ett ungefär när ägglossningen brukar inträffa, alltså hur många dagar efter sista tabletten av pergotime?

• Svar på tråden pergotimekur avslutad, när kommer ägglossningen?
  • Turbomamma

Väldigt individuellt och för mig var det olika från olika kurer. De första kurerna fick jag omslag runt dag 14 och vid de sista kurerna blev det regelbundet på dag 18.

Skulle börja med ägglossningstest kanske redan runt dag 10 (fick faktiskt omslag så tidigt som dag 11 en gång) så att du inte missar något och hellre testa en dag extra än att börja nojja. Kram och lycka till!

• Daz

tog sista tabletten pergotime i söndags... idag är det alltså dag 8?? (tog första tabletten i onsdags förra veckan)

• Turbomamma
    Daz skrev 2009-08-12 23:17:29 följande:
    tog sista tabletten pergotime i söndags... idag är det alltså dag 8?? (tog första tabletten i onsdags förra veckan)
    Nja... Alltså jag räknade vilken dag i cykeln jag fick ÄL och inte efter vilken dag jag startade med Pergo.  Har för mig att jag åt Pergo från cykeldag 5-10.
  • Daz

då räknade du alltså från sista mensens första dag och fick utslag på ägglossningsstickan 14 dagar senare?

Min sista mens första dag var 1 augusti. Jag testade idag, alltså dag 13 och fick inget utslag på stickan. Hoppas verkligen att det blir en ägglossning, hade ägg som var 14 mm stort på ultraljudet i tisdags.

• Turbomamma

Daz: Ja, runt dag 14 på de första kurerna men sen på slutet blev det runt dag 18. Det kommer säkert att bli ägglossning för dig! Hade du ett ägg på 14 mm i tisdags så behöver det nog några dagar till på sig för att lossna. De brukar växa med ca 1-2 mm/dygn och man brukar få ägglossning när de är runt 20 mm (har jag för mig). Du får ha lite tålamod och lycka till!

Svar på tråden pergotimekur avslutad, när kommer ägglossningen?