• Eagle84

vilken musik lyssnar vi på??

Själv så är jag allätare vad gällande musik.

Men mitt största musik öra lägger jag till hård rock.
    Med band som Iron maiden och saxon mfl..

Vad lyssnar ni andra på.

Det kan vara kul att hitta andra som lyssnar på samma sorts musik, men alla är välkommna att svara.

• Svar på tråden vilken musik lyssnar vi på??
  • dårhus

Just nu så är det mestadels Biffy Clyro, Pink Floyd och Elliott Smith som rullar.

• Ado

Mycket punk, ska, rock och metal.

Men även andra godingar letar sig in.

• Campmaster IV

Maiden, Metallica, Helloween, Disturbed, Sonic Syndicate, Volbeat, Plan three, Accept, AC/DC, Judas Priest

• MedelåldersAnders

Green Day, Offspring, Rise Against, Status Quo, KSMB, Sugarcult.

Gene Krupa, Benny Goodman, Fats Waller, Albert Ammonds

Jason Mraz, Melody Gardot, Nick Drake

Dvorak, Tchaikovskij, Grieg, Söderman, Alfven

Ser ni linjen?

• lidokain

Allt inom riktig "dance music" : eurodance, hardcore techno, speed garage etc. Mina barn älskade eurodance redan i mammas mage.

• oktoberpappa

Jag lyssnar på hip hop och rap och känner att just den musiken kanske inte är den bästa för en liten unge att lyssna på så det får bli mp3 och hörlurar hedan efter.. Oldschool rap sska det vara föresten ;)

• schmitty

Barry White all over!

FlörtHa det gott!

• Groeg

minimal techno, techhouse, reagge, både jag och min son på 6 veckor diggar...

• omie wise

Lite hippstervarning, men:
    animal collective, 16 horsepower, the antlers, xiu xiu, atlas sound, sweeney's men, avey tare, surfer blood, bascom lamar lunsford, tom waits, the residents, billie holiday, tama, black lips, ramones, bright eyes, the cure, dan deacon, radiohead, daniel johnston, pulp, the decemberists, the pogues, dexy's midnight runners, einstürzende neubauten, the pains of being pure at heart, ellioth smith, joy division, flaming lips, okkervil river, fleet foxes, jesus & mary chain, frigthened rabbit, galaxie 500, nick drake, girls, nice cave, the go-betweens, the hold steady, deadly snakes, john coltrane, los campesinos! the magnetic fields, neutral milk hotel, modest mouse, the national...
    saker i den stilen, och lite annat. Gillar mycket amerikansk folkmusik från tidiga 1900talet också...

• Storsmurfen

U2, Chris Tomlin, Toto, Michael W Smith

• Robin MiniMe

metallica, REAGGE , lite av allt=)

• Ellkan

Brukar bli synth, ebm, death metal som spelas här faktiskt

• Cyberdansken

I stort allt från Klassisk till Metal. Just nu "We wish you a metal Christmas and a headbanging newyear".

• Bergatrollet

Namedroppar väl lite jag också.

Garmarna, 16 Horsepower, Rasputina, Devin Townsend, Amorphis, Type O Negative, Hedningarna, Ranarim, Ritual (det svenska mumintrollsproggrockbandet), Nekromantix, The Knife, Fever Ray,  Foo Fighters, Opeth, Big Fish, Tiamat, Qntal, Helium Vola, Manu Chao mfl.

Svar på tråden vilken musik lyssnar vi på??