• fritzof

Nån som spolat sina äggledare???

Hej!

När min mens kommer ska jag få en tid att spola mina äggledare för att se om det finns något stopp!

Vi har försökt att bli gravida i ett par år. Har gjort och gyn undersökning på mig samt blodprover har tagits och allt var OK. Samt sambo lämnat spermaprov och blodprover allt detta var oxå OK! Så skönt!!!

Jo.. vad är då felet om de nu finns nått fel...:S
    Började utredning i Maj och nu vill jag veta om de är flera i samma sits som mig som inte blir gravida och väntar på att spola sig så att säga!

Hoppas nån vet och kan förra över lite positiva tänkar till mig!

Om ni vill veta mera om oss kolla in min Profil!

KRAAM till er ALLA !!!

• Svar på tråden Nån som spolat sina äggledare???
  • Kakan Mascha

Jo, vi har försökt i 13 månader nu. Har regelbunden mens och mannens spermier är finfina.
    Bara kämpa på då?...

• fritzof

Kakan Mascha skrev 2009-08-16 14:02:43 följande:
    [citat]
    Jo, vi har försökt i 13 månader nu. Har regelbunden mens och mannens spermier är finfina. Bara kämpa på då?...
    [/

Låter som att vi är i samma situation..väntar dock på att spola mina äggledare..vissa dagar jobbigare än andra men hoppas att vi oxå kan få ett PLUS!!

KRAAM

• fritzof

Kakan Mascha skrev 2009-08-16 14:01:51 följande:

Hej! VI startade vår utredning också i maj. Min spolning gjorde jag precis före semestern. Fick rådet att ta två alvedon innan. Jag tyckte att det var obehagligt, och då jag inte brukar ha så mkt mensvärk i vanliga fall, så tyckte jag att detta gjorde mera ont än det. Läkaren var duktig som gjorde det och lyhörd för hur det kändes för mig. Så inget kul, men hade fri passage så hade nog gjort ondare annars. En kompis till mig svimmade nästan, så det är nog väldigt olika från person till person. Våran utredning visade i alla fall inte på ngt direkt konstigt. Mitt prolaktinvärde var lite högt så nu äter jag tabletter för att få ned det. Plus att jag ska prova på Pergotime. Antar att det kan vara värt att prova även fast man har ägglossning som man ska? Funkar inte det så står vi nu i kö för IVF, där vi då har stora chanser eftersom vi verkar fungera normalt. Dock är det ju ett helt års kö för det så... Bara att vänta! Lycka till, oroa dig inte tycker jag! Men försök ta lite lugnt efteråt, jag jobbade efter och det var lite tungt... Kram
    Å tack för ditt svar!

Är inte så orolig vill mest bara veta vad som är fel om de nu ör något fel..kommer antagligen oxå hamna i kö när vi gjort spolningen..vare sig de är stopp eller ej! Vänar nu på mensen och hoppas den kan komma på fredag för då ska jag ringa och hoppas få en tid.

Kraaam
  • karroliten

Ja måste bara fråga.. är spolning av äggledarna desamma som att göra kontraströntgen av dem?

• Sommarlöv

Karroliten, jag tror att det är det.

Vi hade försökt i 13 månader, men jag har även lite tasslig ägglossning. När vi började vår utredning så fick jag även rådet att gå ner ett kilo eller två, fast jag är normalviktig, och hade ett BMI på 22. Jag gick ner 3 kg, vet inte om det gjorde susen det med....Blev först ganska arg på BM, eftersom jag absolut inte är överviktig, men tyckte ändå att det var värt ett försök.

Jag hade stopp på ena äggledaren, men det fick det bort, så tur var.

• Kakan Mascha
    karroliten skrev 2009-08-16 20:33:12 följande:
    Ja måste bara fråga.. är spolning av äggledarna desamma som att göra kontraströntgen av dem?
    Ja skulle jag säga! Min läkare kallade det för kontraströntgen ena gången jag var på besök och andra gången hette det spolning!
  • ester

Jag spolade mina äggledare för ett par år sedan. Jag upplevde varken smärta eller obehag. Kanske för att jag var så inställd på att det skulle göra superont. Så olika det kan vara.

• fritzof

Hej länge sen nu!!

Måste säga att igår så plusade jag och är GRAVID hann aldrig komma tillbaka till FK var på ett första besök i Maj sen vart de aldrig något mera!!

LYCKA TILL ALLA SOM KÄMPAR!!!

Kraaam till er ALLA!!!

• Mermaid78

Min gyn föreslog också spolning läskigt tycker jag..Vilken dag i cykeln gör man det?

• Aurora1979

Jag gjorde en spolning igår och tyckte inte att det var så farligt. Som mensvärk ungefär. Men så hade jag inga stopp heller, antar att det gör mer ont om man har ngt som ligger i vägen.

Fick även reda på att jag antagligen har fel på sköldkörteln. Men bra att iaf få ett svar på varför graviditet dröjer i stället för att sväva i ovisshet.

Svar på tråden Nån som spolat sina äggledare???