• Anonym (gravid?)

Mina test..

Hejsan!!
    Tänkte kolla med dig om en sak..
    Förra onsdagen fick jag ett svagt plus på stickan trots att jag ätit cerazette..
    Då slutade jag med tabletterna. Hade ömmande bröst, svullen mage, mådde illa innan frukost osv.
    Sedan i fredags fick jag en liten blödning men inget mer.
    Jag åkte in till akuten där de gjorde vul och hittade inget foster..
    Åkte hem och tog piller fredag kväll och lördag kväll men slutade med dom för jag kände på mig att de va något som inte stämde..
    På tisdagen tog jag ett gravtest till som också visade plus men starkare.
    Hade börjat blöda till och från på söndag kväll.
    Tog sedan ett test igår eftermiddag som visade negativt?
    Blödningarna hade fortsatt tills igår men de kom som bruna, lite blod men inte mycket och då var det ljust blod..
    Min bm är på semester och av andra skäl kan jag inte kontakta någon annan..
    Vad tror du? Visade testet negativt fast fel?
    Eller kan detta vara ett missfall? Fast jättetidigt då men det gick bara åt en vanlig binda om dagen? Tacksam för svar!! Mvh gravid eller icke gravid
    Obs! Tagit sammanlagt 3 test som visat positivt..

• Svar på tråden Mina test..
  • Clearblueexperten

Hej!

Tack för din fråga och jag är ledsen över att höra de omständigheter som föranlett den.

Vi vill meddela att i laboratorieförsök har Clearblue graviditetstest över 99% korrekt resultat och vi förväntar oss att observera ett mycket litet antal av både falska "Gravid" och falska "Inte Gravid" resultat.

Naturlig förlust av graviditeten kan uppstå i ett tidigt skede. Om du har fått ett "gravid" resultat är det möjligt att du senare upptäcker att du inte är gravid på grund av en naturlig förlust.

Då det är möjligt att du har upplevt en tidig förlust kan vi inte kan säga säkert vad som har hänt och vill därför rekommendera att du söker ytterligare råd från en medicinskt utbildad person.

Om du inte kan få tag på din barnmorska för tillfället kanske du vill prova at ställa en fråga till barnmorskan här på familjeliv.se?

Med vänlig hälsning,

Heli

Svar på tråden Mina test..