• Daz

pergotime, ägglossningstest....

Avslutade min pergotimekur förra söndagen, alltså snart en vecka sedan. Har köpt hem ägglossningtest och testat varje dag sedan i tisdags. Läste att båda strecken skulle vara lika starka när det visar på ägglossning. Testade nu idag igen för mina flytningar har idag nämligen blivit trådiga och genomskinliga, precis som de ska vara nära man har ägglossning, känner även i magen att det händer saker därinne. Men trots detta så blir inte strecken lika starka på teststickan Hjälp mig förstå och reda ut detta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-17 22:18
    hade två starka streck på ÄL-testet igår Någon som vet hur många dagar man bör ha samlag för att det ska ha störst chans att ta sig?

• Svar på tråden pergotime, ägglossningstest....
  • Scillan

Äter också pergo mitt sekret blir dock trådigt flera dagar innan jag får positivt utslag. Helt normal!

• Daz

ok, ja då kanske det blir starkare streck imorgon då...eller på måndag...

• Drömmerdrömmar

1. Oftast får man ägglossning lite senare med Pergotime.
    Jag fick det varje gång dag 16-17.

2. Kom ihåg att testet/stegringen kan ibland visa bara ett par timmar, så du kan mycket väl "missa" det positiva testet även fast du har ägglossning.

3 lycka till :)

• Drömmerdrömmar

antar att du åt pergotime på dag 5-9? det för dem flesta.
    vissa äter också dag 3-7

åt du dag 5-9 är du ju bara på dag 11 :)
    åt du dag 3-7 är du ju på dag 14 :)

• Daz

men räknar man inte från sista mensens första dag??? jag fick mens den 1 augusti...

• Scillan

Jag får ägglossning dag 16-19 med pergo men jag har väldigt oregelbundna cykler.
    Du har rätt man räknar från mensens första dag!

• Apelsinen

Hej!

Ni som får Pergotime, betyder det att ni inte tidigare har fått pos utslag på ÄL-test? Eller har ni fått det, men att man vid utredning ändå sett att ni inte haft ägglossning?

• Scillan
    Apelsinen skrev 2009-08-17 13:33:01 följande:
    Hej!Ni som får Pergotime, betyder det att ni inte tidigare har fått pos utslag på ÄL-test? Eller har ni fått det, men att man vid utredning ändå sett att ni inte haft ägglossning?
    Jag får pergo för att jag varken har mens eller ägglossning utan.
  • Daz

fick pergo för att jag har svag ägglossning. Vet inte riktigt själv vad som menas med det.

Svar på tråden pergotime, ägglossningstest....