• Sunblast

Överviktiga pcoare vilken behandling har ni fått

Jag undrar vilka behandlingar ni har fått, ålder, hur överviktiga ni är och resultatet alltså om ni blivit gravida eller inte.

Själv är jag 35 år, väger jag runt 100 och är 165 cm.. vikten är sakta på väg ner.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Överviktiga pcoare vilken behandling har ni fått
  • Sunblast

Moncabang.. Ska vi starta en tråd där vi from måndag skriver upp hur mycket vi går eller motionerar varje dag och stöttar varandra?
    Fler som vill vara med?

• Barba Söt

Jag vill också vara med!! Jag kör LCHF och träning (promenader, lite på gymmet, spinning... vad som passar dagen liksom)

• Zygo

Jag är på!
    Ska också ned för att få bli gravid.

• Moncabang
    Sunblast skrev 2009-08-29 01:56:14 följande:
    Moncabang.. Ska vi starta en tråd där vi from måndag skriver upp hur mycket vi går eller motionerar varje dag och stöttar varandra? Fler som vill vara med?
    Jag e på!! =) Bra initiativ!
  • Barba Söt

Ja den måste ju heta något positivt och peppande!

• Barba Söt

Jag gillade den första.... Pcoare som rör sig mot ett plus....! Ska det var invägning och såna grejer??

• gemigsinnesro

Jag gillade också pcoare som rör sig mot ett + :). Ja varför inte ha med invägning och allt så blir det kanske mer påtagligt?

• Moncabang

Barba Söt skrev 2009-08-30 19:23:47 följande:

Jag gillade den första.... Pcoare som rör sig mot ett plus....! Ska det var invägning och såna grejer??
    Äger ingen våg och kommer inte köpa någon heller. =)
    Väger mig hemma hos mina föräldrar varannan vecka... Har gått hos viktväktarna och vill inte ha samma vägningshysteri igen...

Så här är det: alla har ju olika mål med att träna. Jag vill gå ner lite i vikt men inte springa på gym flera ggr i veckan. Jag spelar golf 2-6 dagar i veckan. Alltså så går jag mycket. Det är min motionsform men jag vill få inte lite extra långpromenader istället för att sitta framför datorn.
    Hur skall man lägga upp tråden? Skall det var vikt och antal timmar man motionerat? Eller en peppningstråd?
  • Sunblast

Jag tycker att det ska vara en liten peppningstråd.

Jag kommer att träna lite på gym och förhoppningsvis få lite muskler men dom väger ju mer än fett. Jag tycker att det är bättre att var o en kollar vågen, måttbandet eller kläderna och sen skriver känslan =0)

• Barba Söt

Ok, jag hittar inte tråden så jag lägger upp den....

• Lovely Rita

Jaha, jag fick inget ägglossningsstimulerande preparat. Det hade man ju kunnat räkna ut... Istället fick jag reductil (bantningspiller) och vikten 95 kg att sikta mot. Så nu känns det på ett sätt lättare, när han äntligen har sagt en exakt vikt. Vi ses i den andra tråden!

• auo

jag har pco . och vi kan inte blir gravida även om bara jag ska gå ner i vikten . och då fick vi till slut hjälp via huddinge . men min resa dit var hur lång somhelst . jag vägde ju nästan 113 och där är bmi ju 32 (då den tiden när vi började ) jag har provat allt ... men max vad man gick ner va ju tills 106 eller 105 kg. i huddinga sa dom till slut att om ni vill ha barn då behöver jag göra en gastric bypas.. efter mycket tjat och vägrandet gjorde jag . och det va januari i år . startvikt va 112.8 nu 8 månader sen har vi startat vårt ivf och jag väger 84 kg. ...

Svar på tråden Överviktiga pcoare vilken behandling har ni fått