• Kakan Mascha

Pravidel för att få lägre prolaktinvärde - illamående!!!

Hej!

Jag äter pravidel för att mitt prolaktinvärde ska bli lägre.
    Började igår med en halv tablett, och blev efter ungefär 1-2 timmar illamående, men inte så mkt.
    Idag tog jag en hel tablett, den dosen jag ska ta, och efter 2 timmar blev jag ruskigt illamående i ca 2 timmar. Sen (=nu) är jag helt ok igen.

Jag bara undrar om detta illamående kommer att hålla i sig, vara på samma sätt, som nu idag när jag tog den vanliga dosen. Eller om det är så att kroppen behöver vänja sig och att illamåendet kommer att minska iom det?

Ni som har ätit, hur var det för er??

• Svar på tråden Pravidel för att få lägre prolaktinvärde - illamående!!!
  • Ninni12345

Jag har ätit pravidel sedan vintern 2007. Vill minnas att jag mådde illa någon gång i början men sedan har jag inte märkt något. Äter två tabletter om dagen. Mitt tips är att det går över!

• Kakan Mascha

Tack för svaret! Det var min förhoppning, att kroppen vänjer sig.

Tack!

• Ninni12345

Kroppen verkar vänja sig vid det mesta i den här cirkusen...

• Kakan Mascha

Cirkus ja!

Jag slutade med p-piller för många år sedan för jag kände att det inte var så bra att stoppa massa konstigheter i kroppen.
    Nu är det ju en helt annan sits, men "glatt" stoppar man i sig det som läkaren vill för att "det" ska funka tillslut. Helt otroligt egentligen!

Hur kommer det sig att du har ätit så länge?

• LillaLillo

Jag fick då jag hade bröstmjölk efter att jag slutat amma 2,5år tidigare!
    Jag svimma och spydde första dagen av det. Var yr i huvudet och mådde riktigt dåligt. jag skulle äta 1tab/morgon och kväll. Jag fick prova att ta en 1/2 tab 3ggr om dagen men mådde fortfarande riktigt illa och var yr. Klarade 4dagar sen gick det inte. Kunde varken jobba el köra bil.
    Pratade med en ny läkare igår hon sa att de var väldigt vanligt just för Pravidel att man mår dåligt.
    Jag kan helt enkelt inte äta den. Så jag får ha kvar mjölken då de tydligen inte fanns något annat att få. Och jag prova aldrig mer Previdel.

Svar på tråden Pravidel för att få lägre prolaktinvärde - illamående!!!