Självmedicinera med Prednisolon?
Nu är det såhär att jag och sambon inte blir gravida trotts försök i flera år, och jag tror mer och mer att det kan bero på mitt starka immunförsvar. Några gånger har jag känt hur immunförsvaret går igång ca en vecka efter ÄL (lätt feber, öm i kroppen) och då tror jag att det hindrar ägget från att fästa.
Min läkare (vi har gjort utredning men de hittade inget fel) säger att man misstänker att immunförsvaret kan spela in men att det inte finns några studier som visar att det är så, alltså kan de inte ge någon behandling mot starkt immunförsvar. (Tror dock att de gör det på vissa privatkliniker???)
Men, jag har ett gäng tabletter Prednisolon 10 mg som bäst före datum snart går ut på. Har fått den utskrivna pga en stark allergisk reaktion jag hade för några år sedan.
Nu funderar jag på att självmedicinera med dessa tabletter och skulle vilja ha tips från någon som känner till hur man ska ta dem.
När ska man börja? Vid ÄL eller senare? Och när ska man sluta? Jag har alltså aldrig blivit gravid så problemet i vårt fall är inte mf, utan att det inte blir något alls, eller blir något som inte kan fästa.
Vågar jag göra detta ö h t eller kan det vara farligt på något sätt?
Kan man kombinera Prednisolon med Pergotime (som jag äter nu)?
Många frågor, hoppas på att någon vet något!