Bor ni i bostadsrätt eller i villa och trivs ni bra?
Bor ni i bostadsrätt eller i villa och trivs ni bra. Fördelar och nackdelar?
Bor ni i bostadsrätt eller i villa och trivs ni bra. Fördelar och nackdelar?
Villa och jag stortrivs...
Fördel är ju att det är mitt och jag gör precis vad jag vill med det...
Jo men att bo i bostadsrätt innebär ju samma sak..
Bor i villa och trivs jättebra. Älskar att ha en helt egen trädgård som är stor och rymlig och att grannarna inte bor så inpå. Nackdelen är väl att det är mycket att göra på huset hela tiden.
vi bor i bostadsrätt i innerstaden, sthlm och trivs bra med det. Den är verkligen inte barnvänlig egentligen, med massa trappor och ingen tvättmaskin och inget bra badrum. Men hade jag inte bott här hade jag aldrig träffat några av mina vänner. Alla jag känner som flyttar till villa blir mer eller mindre isolerade. Visserligen träffar de väl nya bekantskaper i området där de bor, men oss gamla vänner får ryka pga alla pendling och stök. Så jag tycker det fungerar superbra i lägenehet!
Bor i bostadsrätt och trivs kanon med det. Natur finns runtomkring, trevlig gård men man slipper allt jobb som det är med ett hus. Nästan bara fördelar för vår del. Nackdelen är att när man bor i lägenhet måste man arbeta mycket hårdare på att se efter sina barn. De kan inte springa inomhus tidiga morgnar t.ex.
Varför finns inte hyresrätt med som alternativ? Bara nyfiken...
Bor i bostadsrätt, iof på bottenvåning och med en mindre uteplats, men längtar till villa på landet så jag dööör! Känner mig inte fri alls här, kan inte släppa iväg dottern som jag vill. Hon vill leka här, kolla där, peta där, springa där... men jag får hela tiden säga: nej nej, där ska vi inte springa, det är grannens! Nej, det där är inte vår bil! Akta cyklarna, de är inte våra! Inte peta sönder grannens blommor, det går inte! Osv osv...
Hon vill springa i trapphuset och kolla och peta på allt och skrika för att det ekar så roligt...
Nä, usch.. vill härifrån..