• Ekologiskt Godis

Avskyr leksaker, speldosor o allt liknande.

Har en 2 månaders kille här hemma som har börjat avsky alla vagnleksaker o speldoser som jag har hemma. Har testat med nytt (ifall han tröttnade på de gamla), men inte ens dem gillar han. Har inte ens babygym eller lekmatta framme för han vill inte ligga där ifall jag inte ligger bredvid och då kollar han bara på mig tills han somnar.
    Han bryr sig inte ett dugg om någon slags leksak eller speldosa.

Jag har inte emot att leka med han, men tillslut har man ju idétorka eftersom en viss sak man gör är bara rolig en viss tid.

Lekar som vi redan gör;
    *Jag dansar tok-danser för honom när han sitter i babysittern. Gör det oftast medans jag lagar mat.
    *Klappar ihop hans händer eller fötter o sjunger och gör roliga miner.
    *Håller han så han kan titta ut utomhus. (Favoriten, för det är såå roligt ju=P)
    *Går med fingrarna på hans mage till näsan o säger bip, tossunge eller sötnos när jag nuddar näsan.
    *Låter han flyga i luften (jag håller han o han är ett flygplan)

Som sagt så fungerar de bara en viss tid. Känns ju som om det blir helt fel ifall jag bara låter han sitta o glo o gäspa i babysittern o va helt uttråkad.

Några tips om vad jag mer kan göra för att sysselsätta han? Har en extrem idétorka.

• Svar på tråden Avskyr leksaker, speldosor o allt liknande.
  • Blå Flygare

-Bäbisansiken brukar vara poppis, ställ fram blöjpaketet att titta på.
    -Gå ut o gå.
    -Bjud hem någon med småbarn, de springer omkring o gör roliga miner ständigt

• parvati

Jag tror inte att din son är uttråkad men att du är det. När du tycker han ser utråkad ut har han massor med saker att fundera över och titta på.

Titta om kyrkan eller öppna förskolan har något speciellt programm för bebisar så att du lär känna andra mammor. Även biblioteken har en del verksamhet för föräldrarlediga och bebisar. Även olika studieförbund har olika aktiviteter.

Passa på att göra saker som du tycker är intresanta och roliga så får han hänga med besök museum, träffa vänner m.m
    Låna böcker på biblioteket och lär dig nya ramsor och barnvisor.
    Lyssna på musik tillsammans, helst olika sorters musik så stimuleras han mer.
    Mamma\baby yoga eller pilates kanske?
    Babysim och babyrytmik?
    Hyr en video eller titta på tv får föräldrarlediga göra också bara det inte blir hela tiden
    Babyteater
    Barnvagnsbio
    Babykonserter
    Bor du i en större stad har du flera aktiviteter att välja emellan.

Svar på tråden Avskyr leksaker, speldosor o allt liknande.