• LadyLiz

Är du bosatt i Thailand?

Hej!
    Jag, sambon och vår 1-åring ska åka till Thailand i höst och vill ha rekommendation på destinationer där vi kan ha det lugnt och hyra bunge några månader.

Vi har redan provat Phuket, Krabi, Samui m.fl. ställen och längtar efter färre turister och lite mindre exploaterat. Några tips?

Vi kan tänka oss längs kusten eller norröver, nära till vatten är ett plus men inget måste.

Tack!

• Svar på tråden Är du bosatt i Thailand?
  • baby i september

Har lite samma funderingar till jan-feb med 2-åring och 5-månaders.
    Hoppas på att det trillar in lite svar.

• Lottsingen

Jag bor i Chiang Mai i norra Thailand med min 10 månaders dotter och Thailändska make.
    Och jag måste ju säga att Chiang Mai är en väldigt vacker stad och är barnvänlig. Staden (som är ungefär lika stor som Uppsala) ligger vid foten av ett berg och djungeln är bara ett stenkast från innerstan.
    Själva innerstan är ganska liten och man kan gå nästan överallt utan problem. Och iochmed att det är en lite större stad så finns allt man kan behöva till en liten (åk till Tesco för mat/blöjor/babykläder m.m, är som ica maxi) eller till shopping centrerna.
    I Chiang Mai finns också en affär som heter Rimping, där kan man hitta wasa knäckebröd, arla fetaost och sill bland mycket annat.

Vill man till stranden skulle jag rekommendera södra delen av Koh Lanta (Anda Lanta är ett jätte bra hotell som ligger lite avsides och som är barnvänligt) , Koh Tao eller Koh Samet.

Ett annat helmysigt ställe är Kanchanaburi, 1.5 timme nordväst om Bangkok. Fast då kanske man skulle ha lite äldre barn som uppskattar utflykter och äventyr, kanske 4-5 åring.
    Allt där är superbilligt, en lunch för 2 vuxna, 2 barn på restaurang kan bli så billig som 35-40kr

Hoppas ni hittar nåt ställe ni trivs på!

Svar på tråden Är du bosatt i Thailand?