• sankaj

Bankkort

Undrar om Era 14.åringar har bankkort och hur mycket får dem i månadspeng??

• Svar på tråden Bankkort
  • Melva

Jag har ju ingen 14-åring, men hade själv eget kort som 13-åring. Fick först en 300-400 som månadspeng, men sen hade jag hela barnbidraget.

För mig fungerade det fint. Mindre bra för andra .

• abnocto

Mina har båda Swebanks kort som man fick gratis ihop med ett legitimation.

15-åringen får 350 kr/månad till nöje men spar det mesta

• Maggiepuh

Jag och min syste hade vårat första jobb när jag var 14-15 år. Vi helgstädade på en fabrik som tillverkade reservdelar till maskiner. Vi städade kök, toaletter och omklädningsrum varje helg. Fick våra första konton då och vi fick 1500kr var efter skatt varje månad.

• Drakgrodan

Min dotter som snart fyller 15 har ett bankkort från Nordea som hon fick när hon var 13. Hon får 500 kr varje månad som ska gå till nöjen.

• Majsan70

MIn 14 åring har bankkort och id kort samt får 800 kronor i månaden. 400 är rena nöjespengar och 400 skall det köpas kläder för. Sen om hon köper kläder varje månad eller sparar o köper mer sällan bryr jag mig inte om.

• kita

Min dotter fick sitt kort när hon va 13 år,hon är idag 15 år o får in 700 varje mån,det har funkat jättebra men hon är duktig på att ha koll på sina pengar.
    Men alla ungar klarar inte detta,så om det inte skulle funka så ska man nog låta det gå ett tag innan man försöker igen gör ingen stor affär av det hela,alla är inte mogna för detta...

• Rix

Mina söner har fått bankkort och leg och sitt barnbidrag när dom var 13 år. Det har fungerat över förväntan och kassaboken och sparandet sköts utmärkt.

Svar på tråden Bankkort