• Florence

Någon som äter pergo som först fått minus och sedan plus?

Jag äter pergo för andra månaden. Förra månaden hade jag en cykel på 32 dagar och ägglossning på dag 16. Nu är jag på dag 34 och ingen mens och neg graviditetstest i morse. Är det HELT kört då? Liksom innan man fått mens kan man ju inte ha bim och då måsta man väl fortfarande kunna få ett plus? Många får ju plus först på bim-dagen. Men om jag hade äl sent så borde väl bim vara sent?

Hur sent kan man ha äl med pergo?

• Svar på tråden Någon som äter pergo som först fått minus och sedan plus?
  • Milla 78

Har nu beställt en massa tester från testlagret... Svårt att annars få till det vid rätt tidpunkt om cykeln ska vara längre än 6 veckor...

• Milla 78

Får väl ringa min kontakt på barnlöshetsmottagningen imorron o höra.

• Mermaid78

Är på dag 24 och har inte fått äl än!!!Brukar alltid ha äl...Ätit dubbel kur.

• Florence

Oj! Är du säker? Du kan ju ha missat även om du testat med äl-test?

• Mermaid78
    Florence skrev 2009-09-07 21:22:50 följande:
    Oj! Är du säker? Du kan ju ha missat även om du testat med äl-test?
    Mmmm jo det förstås men jag har kört med CB digitala och brukar alltid få utslag 2 dagar innan jag åt Pergo..Omvänd effekt? Jag hade 2 st stora äggblåsor på vulet...
  • Florence

Jo men ibland har man bara utslag några timmar på äl-testerna! Men du, stick iväg till gyn imorgon och be dem ta ett blodprov. Det ska jag göra på onsdag, då är jag på dag 22. Jag hade en äggblåsa på 1,6 cm på dag 13 så jag antar att den släppte på dag 15-17 någonting. De växer ju 1-2 mm om dagen och de släpper när de är ca 2 cm.

• Mermaid78

Mina var 19 och 22 på dag 13...Endera så är det kört eller så har testet inte gett utslag.

• Florence

Tänk om man kunde koppla in en liten panel på magen med en äl-lampa och en gravid-lampa :D Skulle vara så oändligt mycket mer praktiskt än hur kroppen funkar nu :)

Men blodprov är ju fortfarande ett alternativ...

• Mermaid78
    Florence skrev 2009-09-07 21:55:26 följande:
    Tänk om man kunde koppla in en liten panel på magen med en äl-lampa och en gravid-lampa :D Skulle vara så oändligt mycket mer praktiskt än hur kroppen funkar nu :) Men blodprov är ju fortfarande ett alternativ...
    Ska till en fertlitetsexpert imorgon, en gyntid jag bokat in för längesedan. Kan ju vara bra att utnyttja den tiden även om jag redan börjat utredning på octaviakliniken redan..Kan du göra vul för att kolla ifall jag haft äl?Syns det?
  • Florence

Nä, det syns inte. Det enda du kan göra är blodprov.

• Mermaid78
    Florence skrev 2009-09-08 07:58:27 följande:
    Nä, det syns inte. Det enda du kan göra är blodprov.
    Är du säker? För jag har för mig att min gyn har sagt att jag har haft äl nyss när jag varit på vul tidigare..
  • Florence

Jaha, jo det kanske syns precis efter :) När jag var där sa de att enda sättet att i efterhand se om man har haft äl är att ta blodprov på dag 20-22 någonting... Men det var kanske för att jag redan var inne på nästa cykel, så var detr säkert nu när jag tänker efter :)

• Mermaid78
    Florence skrev 2009-09-08 09:47:58 följande:
    Jaha, jo det kanske syns precis efter :) När jag var där sa de att enda sättet att i efterhand se om man har haft äl är att ta blodprov på dag 20-22 någonting... Men det var kanske för att jag redan var inne på nästa cykel, så var detr säkert nu när jag tänker efter :)
    Tack! Jag ska fråga gyn idag när jag ska dit.
  • Mermaid78
    Florence skrev 2009-09-08 09:47:58 följande:
    Fick lämna blod idag. Får svar om 1V. Han såg 2 mindre äggblåsor på ca 15 mm. Vad skumt på dag 25. Endera så har de stora krympt och inte lossat eller så har de lossat och det är de små som ligger kvar...Han har bokat in mig på en ny tid nästa vecka där vi ska se om jag har ägglossat och annars tyckte han att vi ska röntga mig, om det inte tagit sig denna gång. Hoppas så!
  • Florence

Aha :) Ja, vad konstigt med äggblåsorna. 15 mm är ju inte så jätte lite, de växer ju 1-2 mm per dag så de kan ju vara tillräckligt stora för att släppa om några dagar med....

Svar på tråden Någon som äter pergo som först fått minus och sedan plus?