Hur når jag fram?
Jag har ett förhållande sedan snart 2 år. Vi köpte hus och blev sambos för ett år sedan och det har varit ett omtumlande nytt samboboende med Husrenovering från golv till tak med en mycket stressad sambo som agerade argt med saker som inte blev bra och klagade på mig att jag inte gjorde något. Vilket jag faktiskt gjorde.
Jag har bott i lägenhet sedan jag flytta hemifrån och aldrig ägt ett hus som vuxen. Det senaste bodde jag i en lägenhet i 15 år och det var min BORG.
Har absolut inte tummen mitt i handen men vet för den sakens skull inte allt. Skruvade dock ihop hela vårt kök, tapetserade, målade väggar tak, spacklade, sandpapprade, handlade saker till vårat hem, hjälpte till med att dra sladdar i rören, Jobbade heltid, ja ni som har renoverat hus själva vet vad som är att göra. Jag hjälpte till så gott jag kunde. Men han var aldrig nöjd. Han jobbade oxå heltid.
Vi kom så vitt jag vet in i en hemsk rullning med att få till ett bra samboliv.
Han kom i kvav med min bror oxå och skulle aldrig förlåta honom så länge han lever och det var en sådan liten sak som att min bror sa vad han tyckte om att han ska få göra sådant som han tycker om mit i husrenoverningen men att jag inte skulle få göra något var för berdövligt. Så det sitter i mig som en tagg oxå.
Barn finns oxå med i bilden som är hans. Det skulle ju börja bo hos oss vv. Hans x stressade med och fråga när är barnens rum klara och när blir ni färdiga någon gång. Hon kom även hit och gick bara in och kollade på vad vi hade gjort eller inte.
Hon pratade aldrig med mig bara med sitt x när hon var här. Jag orkade inte med det. Det kändes som hon inkräktade på mitt HEM som det skulle till att bli med min sambo. Jag gick ner 9 kilo och fick ett skov av IBS.
Har under loppet haft det väldigt svårt med att få till det bra med min sambo på hela den här tiden. Han sa att vi skulle åka bort bara han och jag aldeless strax efter att vi flyttat in för en helg och komma bort lite. Den helgen kom aldrig.
Han åkte däremot iväg på diverse tävlingar som var på helger. På min sista semestervecka sista helgen så åkte vi bort men det var motigt. Plötsligt var pengarna för honom slut. Han och jag hade 3 dagar ihop bara han och jag utan husförpliktelser eller hans barn som jag förövrigt tycker mycket om. men jag ville någon gång ha riktig vuxen tid bara han och jag. Vi konverserar inte heller om oss utan mycket handlar om hans jobb eller sitt intresse eller om andra som beter sig illa. Det finns mycket negativt i samtalen.
Jag har mått dåligt och varit depremerad till och från.
Inte känt mig särskilt lycklig på länge.
Det finns mer att berätta men tror att det räcker så här.
Vi har gått på familjerådgivning 2 ggr sedan rann det ut i sanden. Vi har gjort slut 3 ggr men sedan ramlat tillbaka till varandra igen.
Vad råder du mig att göra?