Jag är livrädd för döden, för att dö, vad ska jag göra?
Hej!
Jag har aldrig vart rädd för döden eller rädd för att dö, förens när mamma somnade in i november 2007 i cancer.
Efter det är jag livrädd för döden, vad är döden, vad händer, vart kommer man, sover man........?
Mamma var aldrig rädd för döden, hon arbetade på sjukhus och hade sett en del dö och döda människor.. Hon sa någonting några dagar innan hon dog som jag aldrig glömmer..
Hon sa att hon måste känna sig "färdig" här på jorden innan hon kan gå vidare... Eller något liknande, det var precis som att någonting hade sagt det till henne, jag tror inte på gud eller någonting, men detta när hon hade sagt det, det kändes precis som att någonting hade talat om för henne att inte vara rädd och att hon måste känna sig "färdig" här på jorden innan..
Därför känner jag mig inte rädd för just döden om man får ligga o vänta på döden..
Men det jag är rödd för är om man dör bara plötsligt, tex hjärtattack eller något liknande som man inte alls är berädd på,
hur ska jag hinna säga till familjen hur mycket dom betyder för mig,
och om jag dör, vart tar jag vägen, vad händer......?
Jag vill inte tänka på detta, varför har jag börjat tänka såhär,
jag har alltid tänkt att livet är såhär och man dör när man dör det är inget att vara rädd för..
Jag har ganska nyligen tagit till mig att jag måste få sörja mamma, och just då så
dog min systers son i magen ca 7 veckor innan beräknad BF, hjärtat bara slutade slå.
Och nu har en väns pappa plötsligt bara ramlade ihop av en hjärtatack och lät honom somna in i natt.
jag förstår ingenting, jag är livrädd för att dö =( Vill inte dö vill ju vara med mina barn o familjen =0(
Vad kan jag göra för att sluta tänka på att kunna dö?? .. Jag menar alltså.. jag är livrädd för döden, inte bara lite.
Jag vet inte om det hör ihop med att jag är så deppig o ledsen..?
Tack för svar!