Vara hemma eller vara på förskolan?
Hej!
Jag har en son som blir 2 år i september. I tisdags började vi med inskolningen, men redan från början har jag varit osäker på om jag verkligen vill det. Det är nämligen så att han ska bli storebror i November och då känns det som att han lika gärna kan vara hemma med mig och sitt nya syskon. Jag känner väl mest att jag skulle vilja ha honom hemma med oss, men alla runt omkring mig verkar tycka att han BEHÖVER träffa barn i sin egna ålder. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra då det känns som hela världen kommer tycka jag är en hemsk mamma om jag låter honom vara hemma med mig. Samma personer påpekar även att jag kommer tycka det är jobbigt att vara hemma med två barn, men jag vet inte och tror inte att jag kommer tycka det. Min fråga är helt enkelt, är jag hemsk mot min son om jag låter honom vara hemma med mig ett år till? Vissa säger även att jag kommer bromsa hans utveckling om jag inte låter honom gå på förskola...
Jag känner mig jätte kluven, min man tycker att jag ska göra det som känns bäst...men jag vet inte. Vad är bäst för min son??