• have a nice day

Fler som startar med gonal-f nu?

Hej på er!

Finns det fler här som startar/har startat med gonal-f i dagarna? Jag har pco och är nu inne på försök två med gonal f.. förra gången fick vi avbryta pga för många äggblåsor. Var på VUL idag, efter 5 sprutor fanns nu en äggblåsa på 10mm som dragit från de andra:) så det verkar lite mer lovande hoppas jag...
    Vore kul med nån mer i samma sits??

• Svar på tråden Fler som startar med gonal-f nu?
  • Carrrie

Therese 84 skrev 2009-10-19 13:21:21 följande:

Hej tjejer!!Nu är jag på gång igen...äntligen! Fick mens i lördags och började spruta igår Ska på VUL på fredag och se om blåsorna växt på sig nåt....Har fått lite högre dos denna omgång så jag hoppas jag inte behöver spruta över 2 veckor!Carrie, hur känns det? Lyckats smälta och förstå än? Plus på stickan har man ju bara kunnat drömma om....svårt att förstå hur det verkligen känns!Men din/er graviditet ger mig hopp! Nu måste de väl vara min tur också??Har bestämmt mig för att verkligen tro att det kommer att fungera denna gång. Förra gången så var jag inställd på att det inte skulle gå, mest för att slippa bli besviken när mensen kom (vilket jag givetvis blev ändå) Men nu ska jag tro på det! För nu kommer det att fungera!!Hur går det för er andra??Have a nice day: va länge sen vi hörde från dig!Kram!
    Härligt att det börja hända nåt nu! Snart har du sprutat klart och sen är plusset inte långt borta. Tro på det!

Jag har inte alls lyckas smälta det ännu. Var tvungen att åka o köpa ett nytt test idag och det visade såklart gravid. Men vågar jag verkligen tro på det? Har drömt om detta i så många år nu. Längtar till att få berätta om det för hela världen men ska vänta tills det gått lite längre tid. Allt känns ju fortfarande så osäkert.

Stooooooooooooor kram och grav.bacillusker till er alla!
  • Carrrie
    Cat79 skrev 2009-10-20 19:42:39 följande:
    Therese84: skönt att du är igång med sprutorna igen o att du fått en högre dos. Hur många behandlingar har du gjort i form av sprutor? Jag är på min andra omgång o då höjde vi dosen mer m ändå fick jag ta den i stort lika länge så det skiljer sig verkligen få cykel till cykel. Vill inte ha några förväntningar m man måste ju hoppas!!!!! Vi vill också hänga med plusvågen med Carrrie eller hur?
    ja, kom igen nu tjejer! Nu gör vi vågen!!!!!!
  • have a nice day

Hej tjejer!!
    Äntligen fick jag tid att gå in här och kolla läget:) har haft så mkt att göra med min utbildning. Åh vad glad jag blir när jag ser att du är GRAVID Carrie...STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Själv får jag vänta på plusset ett tag, jag är nämligen på praktik nu och kan inte köra ifrån på uljud 2ggr i veckan och sen ska min dr resa bort i november..sen är det ju stängt över jul..ingen mening att starta nu då. Så vi kör igång igen efter alla helgerna, lääängtar:)
    Men jag håller tummarna o hoppas för er skull, hoppas jag hinner ifatt er sen;) ni lär ju va gravida innan vi ens starta försöken, det tror jag:)
    Kram på er alla

• Cat79

have a nice day: när jag hade uppehåll med sprutor så blev vi ju spontant gravida förra gången så det finns en chans ändå!!! Kram

• Therese 84
    Cat79 skrev 2009-10-20 19:42:39 följande:
    Therese84: skönt att du är igång med sprutorna igen o att du fått en högre dos. Hur många behandlingar har du gjort i form av sprutor? Jag är på min andra omgång o då höjde vi dosen mer m ändå fick jag ta den i stort lika länge så det skiljer sig verkligen få cykel till cykel. Vill inte ha några förväntningar m man måste ju hoppas!!!!! Vi vill också hänga med plusvågen med Carrrie eller hur?
    Det är min andra omgång med sprutor och insemination. Jag fick inte så mycket högre dos faktiskt. Förra gången tod jag 37,5 i 11 dagar och 75 de sista 2 dgarana. Nu denna omgång så tar jag 37,5 och 75 varannan dag. Hoppas att det funkar. Ska dit på fredag så dår får vi väl veta om vi ska höja eller inte.

Nu måste det vara dags för oss!!
    Cat79: hur långt har ni kommit denna omgång? Testdags snart eller?

Tråkigt att behöva vänta tills januari have a nice day! Men den som väntar på något gått...

Tack för bacillerna Carrie! Hoppas du smittar!
  • Cat79

Therese84: är mellan ägglossning o mens men försöker inte ha förhoppningar o inte ha stenkoll på vilken dag jag är på o s v (försöker....) Vi har med gjort 2 omgångar så nu får vi se vad utslaget blir.

• Therese 84

Men fy så tråkigt Cat79!! Hoppas ni mår ok ändå, förstår att det känns tugnt nu!
    Hur ska ni gå vidare? Blir det en ny omgång nu direkt eller går ni vidare med IVF?
    Hur länge har ni försökt?

Jag har varit in på en del kontroller, och ska dit igen imorgon. När jag var på VUL igår så hade jag en blåsa på ca 14 mm. Hoppas den har växt till sig tills imorgon
    Då blir det för hoppningsvis insemination på fredag!

Kram på er!

• Cat79

Therese84: Ja det är skittråkigt och jag är riktigt deppig just nu. Nu är vi igång med 3:e omgången och nu ska remiss äntligen skickas för IVF. Jag hoppas att även vi får chansen att testa insemination i väntan på IVF. Tror att jag frågat dig tidigare m är ej säker, gör ni insemination för att din sambo har dåliga värden?
    Nu hoppas vi att det är guldägget! KRAM

• Cat79

Therese84: glömde svara på hur länge vi försökt och det är ca 3 år nu men efter 1,5 år blev vi ju spontant gravida som tyvärr slutade i avbrytande graviditet efter ultraljudet i v18.

• Carrrie

Igår visade det sig att den lilla i mig inte längre lever. Väntar nu bara på att få blöda ut och eventuellt skrapas eller dyl.

• Therese 84

Men Carrie!! Åh, va jag lider med er just nu!! Vad hade hänt? Hur har det gått nu i helgen?
    Tänker på dig ska du veta!!

Cat79: Vet egentligen inte varöfr vi gör inseminationen. Min sambo har bra värden så det är inte därför. Läkarna säger att man gör 2 inseminationer och sen går vidare med IVF. Jag antar att dom först vill försöka med insemination för att det är en lättare behandling än IVF och att dom tror att vi har en chans att lyckas med insemination.
    Hur lång tid kan det ta för er att få köra igång med IVF då? Lång väntetid?
    Om inte detta inseminationsförsök fungerar så kommer vi att få vänta tills januari med IVF....känns ju så där!

• Cat79

Therese84: en remiss ska skickas inom några veckor men innan dess måste vi ta en massa blodprover och ha samtal med vår läkare. Det tar ca 3-4 mån har de sagt. Vi kör på med Puregon och nu håller jag på att se till om vi kan få inseminera 1-2 ggr innan det blir IVF (om vi inte blir gravida innan dess). Jag har med hört att många gör insemination i väntan på IVF så då ska jag med detta. Hoppas att det lyckas för er denna månad så ni slipper vänta till januari (all tid i världen är värdefull). Kram

• Cat79

Idag är det 1 år sedan vi förlorade vår lille son..... Hoppas han har det bra i himmelen och att vi snart kan ge honom syskon. Kram till er alla!

• Therese 84

I torsdags visade testet plus för oss!!! Ingen av oss fattar riktigt ännu vad som händer....men det kommer sakta med säkert....
    Shit! Blir så nervös nu också! Hoppas allt går vägen. Ska på VUL den 4/12. Längtar men samtidigt fasar jag för den dagen, tänk om den lille inte lever....usch....nä, jag måste tänka positivt!

Hur är det med er andra??

Carrie: Hur mår du? Vet ni vad som hände? Vilken vecka var du i när du gjorde VUL?

• Cat79

Therese 84 skrev 2009-11-15 17:02:26 följande:

I torsdags visade testet plus för oss!!! Ingen av oss fattar riktigt ännu vad som händer....men det kommer sakta med säkert....Shit! Blir så nervös nu också! Hoppas allt går vägen. Ska på VUL den 4/12. Längtar men samtidigt fasar jag för den dagen, tänk om den lille inte lever....usch....nä, jag måste tänka positivt!Hur är det med er andra??Carrie: Hur mår du? Vet ni vad som hände? Vilken vecka var du i när du gjorde VUL?
    Ett stort grattis!!! Denna tråd har varit lite tyst men nu så sätter den igång igen med ett plus :) Kan förstå att det känns overkligt till en början men äntligen har ni lyckats och skönt att slippa IVF.
  • Therese 84

Jag mår fint, inte så många symtom ännu....bara lite halsbränna och molande värk i magen.
    Jag är så nervös inför VUL, men det ska väl gå bra....eller???
    Usch! Min sambo har förbjudit mig att prata om såna hemskheter nu :)

Hur går det själv? Hur ligger du till? Får ni göra insemination?

Kram

Svar på tråden Fler som startar med gonal-f nu?