• Anonym

Hur vet man om man är bisexuell?

Har haft sexuellt umgänge med en tjej - gillade det inte (kan dock bero på tjejen)
    Jag var kär i en tjej på gymnasiet och tänker ofta på henne fortfarande, vi hånglade och myste men mer blev det inte men jag ville gått hela vägen med henne.
    Jag tänder på tuttar och avskyr snoppar men älskar min man- är jag bi?

• Svar på tråden Hur vet man om man är bisexuell?
  • Anonym (en som är osäker)

det låter som det.  eller kanske lespisk

• Anonym

Lesbisk är jag absolut inte. Jag är tillsammans med min man sedan 7 år tillbaka och älskar honom över allt annat.. Min fråga är om jag är bisexuell eller inte! Jag kan ju vara tillsammans med min man och tycka om killa och tjejer samtidigt.

• Anonym (bella)

jaa det låter kanske som det? vad känner du nu då, vill du gå vidare och dejta tjejer?

• Anonym

Ånej, verkligen inte.
    Jag är lyckligt gift med min man och trivs ihop med honom. Men jag funderade bara på om man kan säga att min läggning är BI och inte Hetero!

• jazzkatten

tja definitionen på bisexuell är väl att man kan känna sexuell attraktion till både killar och tjejer, så det är du väl då. Men är det så viktigt att sätta en etikett på det? Du älskar ju din man lika mycket ändå oavsett om du är hetero eller bi.

• Anonym

Jo, det har du väl rätt i .. men jag vill erkänna för mig själv hur min läggning är .. så på ett sätt är det en viktig del att göra :)

• Anonym (secret girl)

hejsan.. jag är i ungefär i samma situation som dej..

har du msn då?

vars bor du då?

/från en som är lyckligt gift med mannen, och vi har 2 barn me.. å hoppas på flera i framtiden är bi, I think! vill utforska världen.. älskar bröst hihi.. spec. tjejors då hihi ;-o ;-p

• Indillia

Jag och min kille pratade om hur jag känner och det är okej för honom att jag utforskar dom här känslorna och tankarna jag har. Så mitt tips är, återigen, att prata.

För min del har det aldrigt varit viktigt att sätta namn på min läggning. Jag tänder på folk helt enkelt.

• Anonym (japp)

Jag är bisexuell och jag har sexuell dragning till både män och kvinnor. Men jag skulle inte i dagsläget kunna ha ett förhållande med en tjej mend e kan ju ändras

• Anonym (ingen aning)

Ingen aning..måste man sätta etikett på det då?

Jag lever i ett heterosexuellt förhållande men jag har en tjej på jobbet som jag tycker är oerhört läcker. Hon "skämtar" alltid med mig och gör sexuella närmanden så fort hon får tillfälle. Jag bjuder på mig själv väldigt mycket och har så roligt.
    Henne skulle jag absolut kunna ha sex med..ja annat också för den delen. Det är en hemlighet jag bär.

Har aldrig tidigare haft känslor eller dragningar mot det motsatta könet .

• Anonym

Anonym (japp) skrev 2009-08-21 16:11:27 följande:

Jag är bisexuell och jag har sexuell dragning till både män och kvinnor. Men jag skulle inte i dagsläget kunna ha ett förhållande med en tjej mend e kan ju ändras
    Jag håller med dig ..
  • Anonym

Anonym (ingen aning) skrev 2009-08-21 18:27:41 följande:

Ingen aning..måste man sätta etikett på det då?Jag lever i ett heterosexuellt förhållande men jag har en tjej på jobbet som jag tycker är oerhört läcker. Hon "skämtar" alltid med mig och gör sexuella närmanden så fort hon får tillfälle. Jag bjuder på mig själv väldigt mycket och har så roligt.Henne skulle jag absolut kunna ha sex med..ja annat också för den delen. Det är en hemlighet jag bär.Har aldrig tidigare haft känslor eller dragningar mot det motsatta könet .
    Man måste inte sätte etikett på det hela men jag känner att jag vill det.
    I yngre år (är dock inte så gammal ännu, 24) var jag fast besluten om att jag var bisexuell eftersom jag tände på tjejer och var tillsammans med en tjej. Men när vi hade haft sex kände jag att det var fel när det var en tjej så min tankegång var att jag kanske bara ville prova mig fram. Men när jag fick riktiga känslor för klasskompisen började jag allvarligt att fundera och har väl gjort det i dessa år nu.
    Har ju upptäckt att jag inte tänder på snoppar i allmänhet, jag har svårt att se på en och ta på en men jag vill gärna ha med snopp i sexet så på det viset är det inga bekymmer. Men känner ändå att jag gärna vill sätta etikett på vad jag egentligen är.

Inte för att jag skall kunna dejta tjejer eller så eftersom jag är lyckligt gift med maken och han faktiskt vet om att jag har denna läggning men det känns ändå skönt att man kan "gå ut" med det liksom!
  • Anonym

Anonym (secret girl) skrev 2009-08-21 15:07:16 följande:

hejsan.. jag är i ungefär i samma situation som dej..har du msn då?vars bor du då?/från en som är lyckligt gift med mannen, och vi har 2 barn me.. å hoppas på flera i framtiden är bi, I think! vill utforska världen.. älskar bröst hihi.. spec. tjejors då hihi ;-o ;-p
    Om du lämnar en kommentar med ditt FL namn så kontaktar jag dig via mailen där ... för jag har msn och pratar gärna :)
  • Linslusen04
    Anonym skrev 2009-08-23 09:30:42 följande:
    Anonym (secret girl) skrev 2009-08-21 15:07:16 följande: Om du lämnar en kommentar med ditt FL namn så kontaktar jag dig via mailen där ... för jag har msn och pratar gärna :)
    adda järna mej dära :)

hur gammal är du då?

bor?

kram
  • B l o n d i e

Jag tänder på tjejer sexuellt, alltså inte så att jag går runt och kollar in tjejer men jag skulle gladeligen kunna ha sex med en tjej. Däremot vill jag INTE ha ett förhållande med en kvinna, mysa, hångla, hålla handen, USCH!

Testade tjejsex en del i tonåren, men har i vuxen ålder bara dragits till män när det gäller kärlek osv, och jag har inga problem med snoppar.

• Gung Ho
    Anonym skrev 2009-08-20 14:02:58 följande:
    Har haft sexuellt umgänge med en tjej - gillade det inte (kan dock bero på tjejen) Jag var kär i en tjej på gymnasiet och tänker ofta på henne fortfarande, vi hånglade och myste men mer blev det inte men jag ville gått hela vägen med henne. Jag tänder på tuttar och avskyr snoppar men älskar min man- är jag bi?
    Låter definitivt som jag skulle kallat dig bi.

Fast egentligen är det ju bara vilket ord som helst. Jag träffade en kille en gång som var bi, fast verkligen mest gillade killar. Han definierade sig som 'sexuell' då han hatade alla stämplar och etiketter.

Det visar sig snabbt, se bara en liknande tråd som diskuterar om man måste vara kär i båda könen eller ej för att kalla sig bi, att i princip alla har olika idé om vad bisexuell är. Det ironiska är ju också att de flesta som så ihärdet 'tycker till' i själva verket inte är bi själva...
Svar på tråden Hur vet man om man är bisexuell?