• sidentrassel

förskola i vällingby?

Någon här som bor i Vällingby och ska/har valt förskola där?
    Vilken och varför?

Ska sätta mitt barn i förskolekö och vet inte alls vilken jag skall välja.

Ni kan inboxa mig om ni vill.

• Svar på tråden förskola i vällingby?
  • Markisa

Var i Vällingby bor du? Närmare centrum eller mitt emellan Vällingby och Spånga? Jag bor nära det kända öppna badet ; - )

• solida

Jag vet mycket om förskolorna i välldingby (många av dem). vad vill du veta?

• sidentrassel

åh vad bra!
    Vi bor nära centrum och har tänkt oss någon av de kringliggande. Jag vill veta vilken som är bra och varför.
    Sover barnen ute i någon av dem?
    Vill gärna att de är ute mkt i skog och mark
    Trevlig personal som är intresserade av barnen och deras utveckling osv

Vilken förskola skulle ni satt era barn i och vilken skulle ni absolut inte gjort det i?

Hoppas ni kan svara :)

Det kända öppna badet.. Jag tror jag vet vilket du menar Markisa men är inte säker :)

• Markisa
    sidentrassel skrev 2009-08-20 20:37:26 följande:
    Det kända öppna badet.. Jag tror jag vet vilket du menar Markisa men är inte säker :)
    Det finns bara ett här i trakten ;) Det finns två förskolor här som är bra. Den ena är mer eftertraktad än den andra men du bor i centrum så det kanske inte är så aktuellt för då måste man ta bussen. Fast det tar bara 8 min. Vill du att jag ska inboxa namnen? Mitt barn går inte där men jag har anmält henne till båda och har hört bara bra saker om båda.
  • solida

Markisa> Du bör absolut söka till fsk Draken, Ryttmästarvägen 91! Enligt mig en av de bästa förskolorna i hela stadsdelen. Fast det beror ju på vad man vill att ens barn ska ha ut av sin förskoletid förstås... Annars om man mer gillar det traditionella så finns ju Järneken som är väldigt populär.

TS> Den bästa förskolan i Vällingby anser jag vara fsk Klisterburken på Jämtlandsgatan 181. De fokuserar på barnet och dess intressen, behov och utveckling. Följer barnens lärande och stärker deras självkänsla genom att låta dem pröva saker själva och tro på att de klarar av det, hela tiden i alla situationer.
    Sover ute i vagnar, är i skogen mycket och har även en fin och bra gård. Det är en ganska ny förskola (typ tre år tror jag) och med positiva, glada och mycket engagerade pedagoger. Mitt barn har gått där men nu har vi flyttat, buhu buhu!

• sidentrassel
    solida skrev 2009-08-21 07:07:58 följande:
    Markisa> Du bör absolut söka till fsk Draken, Ryttmästarvägen 91! Enligt mig en av de bästa förskolorna i hela stadsdelen. Fast det beror ju på vad man vill att ens barn ska ha ut av sin förskoletid förstås... Annars om man mer gillar det traditionella så finns ju Järneken som är väldigt populär. TS> Den bästa förskolan i Vällingby anser jag vara fsk Klisterburken på Jämtlandsgatan 181. De fokuserar på barnet och dess intressen, behov och utveckling. Följer barnens lärande och stärker deras självkänsla genom att låta dem pröva saker själva och tro på att de klarar av det, hela tiden i alla situationer. Sover ute i vagnar, är i skogen mycket och har även en fin och bra gård. Det är en ganska ny förskola (typ tre år tror jag) och med positiva, glada och mycket engagerade pedagoger. Mitt barn har gått där men nu har vi flyttat, buhu buhu!
    Åh det lät ju kanon! Vi har jättenära dit! Funderade på den förskolan men blev lite tveksam till deras gård som har mkt asfalt *hönsmamma* Men är de ute mkt i skogen osv så spelar det ju mindre roll. De har iaf en fin gård med mkt leksaker och lite klätterställning har jag sett :)

Vill gärna höra fler tips om ni har några :)

Markisa: Vet att det finns ett stort öppet bad en bit härifrån, kanske det du menar. Nära oss har vi en liten öppen barnpool nära en liten parklek med förskolor. Var lite tveksam vilken du menade. Vi har bara bott här ett år så är inte så hemma vad allt heter :)
    Bodde söder om stan innan, född och uppvuxen där :)
  • Markisa
    solida skrev 2009-08-21 07:07:58 följande:
    Markisa> Du bör absolut söka till fsk Draken, Ryttmästarvägen 91! Enligt mig en av de bästa förskolorna i hela stadsdelen. Fast det beror ju på vad man vill att ens barn ska ha ut av sin förskoletid förstås... Annars om man mer gillar det traditionella så finns ju Järneken som är väldigt populär.
    Hon är redan anmäld till Järnleken. Tack för tipset om Draken. Ska genast kolla upp vad det är för förskola och hur långt borta den ligger från oss.
  • Kathmamman

Jag säger bara: Zinket! De är fantastiska ????Barnen sover ute och de är mycket ute i skog och mark! De har en ganska intetsägande gård (under utveckling) men vad gör det när de är så mycket ute i skogen och har fantastiska fräscha genomtänka pedagogiska miljöer inomhus. Pedagogerna är dessutom supertrevliga och cheferna är tillmötesgående. Vi är supernöjda! *****

Svar på tråden förskola i vällingby?