• Coffy

PCO och p-piller

Hej
    Ni som har diagnos PCOS men interiktigt ska ha barn ännu, vad för p-piller använder ni?
    Har diagnosen PCOS och planerar inte barn just nu, vilket p-piller ska jag be om? Någon helt vanlig eller en med med extra östogen (då jag har för hjöda testosteron värden).
    vad har ni andra?

tacksam för svar

• Svar på tråden PCO och p-piller
  • Agoo

Jag fick Desolett när jag inte befann mig i bebis tankar...

• Agoo

Ja, jag har inte direkt något att jämföra med då jag aldrig hade ätit p-piller tidigare, men jag tyckte att problemet med finnar blev bättre + att jag gick ner 4 kg i början.
    Vilket jag senare gick upp igen iof men det kanske berodde på slarv med kosten.

• Laputa

Jag har haft Diane och de tog helt bort acnen som jag haft mycket besvär med tidigare.

• ElisabethS78

Jag hade Novaring.. En ring som man själv för in, och tar ut efter tre veckor.. Efter det kommer mensen, och man för in en ny efter mensen. Min hy blev mycket bättre, och jag gick ner i vikt! Kan verkligen rekomendera det, då hormonerna avges jämnt från ringen, och inte "i klump" som tabletter. Första gången känns det lite konstigt med den där ringen, men man vänjer sig fort.

Svar på tråden PCO och p-piller