Mandi74 skrev 2009-08-21 15:58:57 följande:
Fast enligt min läkare så avbryter de inte en förlossningn som går bra, bara för att mamman vill det.
Nje precis....eller de skulle nog visst göra det om de hade tid tror jag. men där jag fött så har läkaren haft förlossningen, bb och barnsjukhuset samtidigt. Visst har de bakjour men inte för att snitta mammor som vill ha snitt utan medicinsk indigation. Därför tror inte jag på snittavtal.
Men jag förstår TS, vore en toppenlösning! Och jag tycker att hon ska kolla upp om de verkligen kan "garantera" att snitta henne när hon vill....
Jag låter verkligen elak och skeptisk men jag vill att man faktiskt ska se verkligheten så man inte ligger där och blir totalt överkörd. Det är ju inte så att man kan anmäla dom sen heller.....de säger ju självklart att de hade att välja på att rädda en mamma vars bebis hade hotande fosterafyxi eller snitta ts för att hon ville. Valet är ju självklart men kan vara förödande för TS.
Men håller TS förlossning på att gå åt skogen så som förlossningen innan så blir det säkert akutsnitt. Då har man ju en medicinst indigation som går före avtalssnitten med normalt förlossningsförlopp