• aguita

Barnvakt lördag-söndag - hur mycket kostar det?

Min kompis behöver nån som kan sitta barnvakt för hennes 1-åriga dotter. Hon undrar vad man ska betala för 2 dygnsarbete (från kl. 8 på lördagmorgon till ugnefär kl 17 på söndag - barnvakten ska sova över hemma hos de). Vad tycker ni låter rymligt i denna situation?

• Svar på tråden Barnvakt lördag-söndag - hur mycket kostar det?
  • Kajsan

Lola Jämtland

Medelönen för barnskötare 2004 var 16999 kr, du är underbetald *morrar*

• Lola Jämtland

Kajsan

Nja, jag har pratat med kommunal och enligt de skulle jag ha 90,24 i tim. Nu sist när jag jobbade så påpekade jag det o jobbet kollade upp det o gav mig till sist 92,12.
    Så inte vet jag då.....det är ju högre löner söderut som kanske drar upp medeltalet men det innebär väl inte att alla ska ha just den summan?

• jojjo113

Men jobbar man svart så ska man ha mer pengar! Eller så får de skatta för pengarna och då kan hon få 90 kronor i timmen

Lite skillnad att jobba svart och vara anställd... Och jag har svårt att tänka mig att de ska skatta för pengarn!

• cinderella26

joo men 3000 på två dagar??? å vara barnvakt...

• gia

Jag fick 40 kr per tillfälle för att passa trillingar när jag var 13-15 år gammal! Passade grannarnas trillingar en kväll i veckan från kl: 18.30-22.00!

Det beror ju lite på hur mycket man känner att man har råd att betala! Men jag tycker 1000-1500kr är alldeles lagom!

• Siranbiran

Angående medellönen så har de ju lagt ihopa alla barnsk. löner och delat med hur många de är. Så att ha lägre än medellönen är ganska vanligt i alla fall här i Malmö. Min mamma har jobbat i 18 år och har en lön på 14,300

• Tom Araya
    cinderella26 skrev 2005-09-20 18:20:47 följande:

3000 på två dagar???????? oj vad vi personal på förskolan skulle förtjäna mkt om vi fick den summan....

Inte två dagar utan två dygn.

Har du en lön på under 800 kronor per dag före skatt, heltid?
  • Tom Araya
    Pyssilullan skrev 2005-09-20 18:37:34 följande:

Ja 3000:- låter som vansinnigt med pengar, Det skulle jag aldrig betala.
    Omkring 1000:- MAX

Hur många timmar skulle du själv jobba för 1000 kronor, dessutom natt?
  • Tom Araya
    Lola Jämtland skrev 2005-09-20 19:45:49 följande:

Jag tjänar 92,12 i timmen som utbildad barnskötare med 10 års erfarenhet...100 spänn i timmen, ja den timpenningen får jag nog vänta på.....

Du har alltså runt 16 000 brutto i månaden för en heltidstjänst?
  • Tom Araya

Jag skulle säga runt 2000-3000 kronor. Kanske närmare den lägre summan om du håller med mat, fika och sådant och är lite bättre än Scans köttbullar och makaroner.

Är det en vän, bekant eller nära anhörig kan man komma billigare undan eller t.o.m. få tjänsten gratis eller som tillgodo för gentjänster.

• Tom Araya

Passet TS frågar om är på 33 timmar. Med en timlön på 90 kr blir det 2970 kronor.

Svar på tråden Barnvakt lördag-söndag - hur mycket kostar det?