• Florence

Pergotime - för tredje gången, fler? Någon som lyckats på tredje försöket?

Idag är det dags för tredje kuren av pergotime. Känner mig nedslagen, varför skulle det funka den här gången? Någon som också startat i dagarna? Jag har inte egen äl och har mens ca 2 ggr om året utan pergo. Jag har inte varit på vul de andra två kurerna men nu har jag ringt och fått en tid den 31:a aug! Är lite sur att jag inte fått tillräckligt med info (enligt mig). Typ: Här har du tre kurer pergotime, hör av dig om det inte funkar! Nästa gång jag går till gyn får jag frikort, då ska dom få se på en som kan tjata :)

• Svar på tråden Pergotime - för tredje gången, fler? Någon som lyckats på tredje försöket?
  • Cat79

Jag har ätit 3:e kuren nu och får se vad som händer.... Hoppas så. Har inte fått göra nåt VUL p g a semestertider men blodprov har jag gjort som visade bra. Skönt att du fått tid för VUL, hoppas det blir nåt guldägg :)

• Florence

Ja! Det ska bli spännande att se :) Ska du äta fler än 3 kurer? Jag har bara fått tre...

• Cat79

Om jag ej är gravid nu (har inte jättehöga förväntningar då jag inte blev gravid förra perioden jag åt pergotime) så börjar jag med Gonal F i sept. Känns både skönt och inte då det är sånt projekt med sprutor istället för tabl men samtidigt så tror jag att sprutor behövs. Förra perioden åt jag pergotime 6-8 gånger innan jag fick ta Gonal F. Efter alla hormoner under 2008 så lyckas jag bli gravid men tyvärr avbröt vi graviditeten i v 22 då vår son hade bl a stora hjärnskador.

Vad ska du göra efter dessa kurer? Någon plan framåt? Får du biverkningar av pergotime? Jag får likadana biverkningar som när jag var gravid.
    Ett stort lycka till!

• Florence

Men fy så hemskt att du var tvungen att avbryta, det är en av mina värsta mardrömmar.

Detta är min första omgång pergo, ska testa tre månader, sedan vet jag inte. Vi har bara försökt sedan dec-08. Jag hade visst ett överskott på manliga hormoner...

Mina biverkningar är att innan mens blir kroppen knäpp, brösten blir stenhårda och jag blir illamående, så det kommer inte direkt bli lätt att hitta grav-symtom om de kommer :)

• Cat79

Ja det har varit en tuff period i livet men är hyfsat på banan och vill inget annat än att bli gravid. Hoppas det tar sig direkt för dig så du slipper bekymra dig och oftast går alla graviditeter bra men vissa ha otur som vi. Ett stort lycka till!

Svar på tråden Pergotime - för tredje gången, fler? Någon som lyckats på tredje försöket?