• Lithe

Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!

Hej!

Jag hoppas att ingen har hunnit före mig att starta en tredje tråd!

Denna älskade tråd måste ju bara fortsätta så jag tog mig friheten att starta den, det är tack vare Linnpinn som startade första tråden och Sussie29 som gjorde en fortsättningstråd som vi får läsa om vad alla roliga saker våra barn kastar ur sig.

Fortsätt berätta, denna tråden förgyller dagarna!

Tråd 1 & 2 som nu är stängda:
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m41271236.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m44220971.html

• Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!
  • Omidvar

Jag bråkade med min dotter, 3år, idag eftersom hon skrek i onödan klockan 5 på morgonen för att hon absolut skulle ha sina kissiga trosor på sig. Jag sa till henne fortsätter du att skrika kommer du inte att få se Musse Piggs Klubbhus idag! Hon snyftar lite och säger: När det blir morgon ska jag berätta för mina gosedjur att du är elak mot mig!

• Bellbox
    Omidvar skrev 2009-11-24 11:56:59 följande:
    Jag bråkade med min dotter, 3år, idag eftersom hon skrek i onödan klockan 5 på morgonen för att hon absolut skulle ha sina kissiga trosor på sig. Jag sa till henne fortsätter du att skrika kommer du inte att få se Musse Piggs Klubbhus idag! Hon snyftar lite och säger: När det blir morgon ska jag berätta för mina gosedjur att du är elak mot mig!

Ha ha så söt; hon ville inte väcka dom heller lät det som {#lang_emotions_heart}
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Golvmoppen

Talade om för dottern på drygt 3,5år att jag hade pratat med en kompis på nätet.
    Då säger hon Spindelnätet. Jag: Nej datornätet.

• suzy

Min dotter 4 år: Mamma, jag vill berätta en sak.

Jag: Mmmm (försjunken i tankar)

Dotter: Lyssna nu.

Jag: Mmmm

Dotter (argt): SÄG INTE MMMM DET ÄR EN BOKSTAV!!!!

Hon har även sagt till både mig, sin pappa och mormor, när hon bli irriterad över något tex. inte får som hon vill . "Du förstör hela mitt liv!" Kan tillägga att vi inte säger så någonsin här hemma. Så vi undrar lite var det kommer ifrån (förmodligen någon film...)

• suzy

En annan rolig sak...

Jag dammsög och sa att jag gjorde det för att ta bort dammråttorna. Dagen efter ville hon gärna titta på dammråttorna inne i dammsugaren och ge dem lite ost!!!

• moi01
    ostkroken skrev 2009-09-02 21:17:34 följande:

Min 4-årige son var med på ultraljud. Efteråt frågade han " mamma har du en dinosaurie i magen??"

När vi var i badhuset frågade han "varför har alla tjejer så tjocka tuttar??"

Man får nästan tårar i ögonen av alla kommentarer de kommer med, de små liven.

Är badhuset simhall i sverige?
  • moi01
    jelena2 skrev 2009-09-08 11:08:07 följande:

Ann R skrev 2009-09-07 19:40:00 följande:

tänk jag har ibland undrat om det är där hjärnan sitter på män
    Vem har inte undrat det ibland??
    Vill du påstå att män är idioter ????
  • moi01
    Ann R skrev 2009-09-07 19:40:00 följande:

Vår 4-åriga dotter häromdagen:

Mamma när V (jämnårig pojke hon leker med) visade mig sin snopp såg jag snoppens hjärna.

V är inne i en period där han väldigt gärna vill förevisa sina behag, för den som vill titta, vilket dottern gärna vill.

tänk jag har ibland undrat om det är där hjärnan sitter på män

Sade du inte åt henne att inte får han visa snoppen åt dog
  • moi01
    moi01 skrev 2018-05-08 02:03:01 följande:

Sade du inte åt henne att inte får han visa snoppen åt dog

Åt dig*
  • moi01

När jag var liten så sade jag åt pappa helt utan att jag skämdes eller nåt sånt inte behöver man ju skämmas men som att prata så öppet om det joo alltså jag sade "pappa vet du att ibland på natten så känns det i snoppen ööööm ööömmm...." pappa sade "bra" jag sade "jaa eller s-k-ö-n-t" pappa sade "jaa skönt" jag sade "ja" hadde just märkt att ibland på natten så kommer det en kul känsla i snoppen ibland när man sover :D

En anna gång så de första männisnorna skapade gud eller om man tror nåt annat. Det visste jag inte då eller tänkte jag inte på så jag sade att

-pappa de första människorna måste ha blivit födda i ett ägg.

Pappa sade -ja

• Nibble123
    Samach skrev 2009-09-11 17:01:42 följande:

Dottern tre år när vi åt (hon har sked och gaffel): "Jag vill ha sisom ni, gaffel och såg!"

Såg fyfan vad jag börja skratta ha hha hhaaa jag ser det framför mig en liten flicka med en liten gaffel i vänster hand och en våldsamt stor träsåg i höger hand och "sågar" knackorv på tallriken :D
Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt! Tråd 3!