• Anonym (Olycklig)

Hur länge orkar man? Jag ger snart upp!

Hej!
    Jag och min sambo har varit ihop i snart 11 år, vi älskar varandra och har en 2 årig dotter ihop. Vi är förlovade och har tänkt gifta oss, men när vi plötsligt flyttade förra året förändrades allt. Vi har haft för mycket att göra med nya huset och gården att vi knappt inte hinner träffas (helrenovering av huset och en lantbruksgård). Min sambo tycker inte vi har problem för han tycker det är roligt att ta hand om allt som ska göras nu. Jag blir olycklig av att det hela tiden är jag som ska ta hand om vår dotter och ALLT som ska göras inne (tvätta, städa, diska, plocka...) Det har varit fullt upp hela detta året och jag vill känna att vi är en familj. Innan vi flyttade gjorde vi titt som tätt roliga saker ihop, och nu mycket mer sällan och då håller han hela tiden på att prata om traktorn och hur mycket han hade hunnit gjort nu. Hur ska jag gå tillväga för att han ska förstå? Jag har vid många många tillfällen tagit upp detta, men utan resultat.

Snälla hjälp, jag vill inte att vi ska gå isär, men hur länge orkar man???

• Svar på tråden Hur länge orkar man? Jag ger snart upp!
  • Anonym (Olycklig)

Snälla ge mig bara något tips.

• Anonym (Olycklig)

puffar...snälla.

• Tommy parterapeuten

Hej

Det skulle vara bra om ni bromsade upp ett tag och pratade om hur ni ska göra med både er relation men också hur ni tillsammans ska organisera era liv. Din sambo har nog inga problem med det som han tycker är roligt men han får problem och han inte beaktar hur du tycker och tänker. Om man inte pratar om hur man ska fördela olika saker ex tid, pengar, barn osv brukar det det förr eller senare bli ett problem i relationen, även om det i början verkar fungera bra. Ofta är det kvinnor som får ta ett större ansvar för hemmet vilket på sikt inte blir bra.
    Tommy
Svar på tråden Hur länge orkar man? Jag ger snart upp!