• Vintersol80

När träffa bonusbarnen första gången

Jag är nyligen separerad från mina barns pappa, han har hittat sig en ny tjej i sitt liv. Jag är smått obekväm med att han har hittat sig en ny och vill inte att barnen ska träffa henne allt för fort. Våra barn är 1½ år och 4 månader. Den minsta ammar jag än så länge och det är lite svårt att lämna honom längre stunder än så länge. Men hur länge kan jag som mamma till mina barn "hindra" pappan att ta med sig sina barn till den nya och hennes barn. Vill inte att de ska rusa fram allt för fort. Hur snabbt träffade ni era bonusbarn och de kom in i erat liv på allvar?

• Svar på tråden När träffa bonusbarnen första gången
  • MaDdO

Nu står jag iofs på andra sidan, dvs det är jag som träffat en ny efter vmin och min exmans nyliga separation....jag frågade honom rakt ut vad han tyckte och fick svaret att så länge barnen inte får träffa 6 olika karlar på en månad och jag känner att relationen är seriös så hade han inget tyckande i frågan när utan lät mig ta med barnen ganska så omgående dit. Jag kände även att eftersom vi (min nya och jag) pratat igenom allt noga, vi känner båda att det är så pass seriöst att vi tror att vi kommer leva ihop i framtiden osv, så var det lika bra att låta dom träffa varann för om inte barnen och han matchar så är det ingen idé att bygga vidare då barnen är mitt allt såklart! Sen kan man ALDRIG veta hur det blir i framtiden, men så här gjorde vi! Du ska dock känna efter själv...tycker du att det är för tidigt då anser jag att han ska anpassa sig efter det...det är NI TVÅ som skapat barnen tillsammans och man kan inte gå bakom ryggen på sitt ex när det gäller barnen....så vill du inte, säg det och stå på dig! Lycka till!

• linjes

Jag fick träffa mitt fd bonusbarn på andra träffen,utan förvarning oxå väldigt seriöst NOT
    Vi är inte tillsamans idag kan jag säga,men jag och dottern har fortfarande kontakt med bonusbarnet av naturliga skäl,men inte pappan

• Blivande 3 barnsmamma

Ha inte för bråttom bara!

Mitt ex nya tjej flyttade hem till mitt eget förra hus månaden efter att jag flyttat ut!

Min stora tjej satt och grät hela julen hemma hos mig
    Så försök tala med honom att barnen behöver landa i situationen först innan nån ny person presenteras!

• Angeliqan

När jag träffade min man var hans dotter 9 månader. Om jag minns rätt så gick det ganska exakt 1 vecka innan jag fick träffa hans dotter.
    Hemma hos mamman dessutom.

• Vintersol80

Har pratat med mitt ex och försökt säga att han måste skapa en kontakt med barnen först innan han tar med sig dom "in i sitt nya liv". Det låter som på han att han förstår det. Sedan att han nu bor hos sin nya, tills han fått sin egen lägenhet, och träffar hennes barn och får en bättre relation till hennes barn än till sina egna känns ju så där men inte mycket jag kan göra åt. Men jag hoppas att han förstår att han inte ska ta med sig barnen dit så himla fort när han ska börja dom varannan vecka. Men det får tiden utvisa.

• André och hans mamma

Jag täffade mina bonusbarn under första veckan. Det kunde gått åt skogen redan där, men de var så himla goa, pappan och dom hade så bra relationer, att jag föll pladask för detta. Det är 8 år sen och nu finns det ytterligare en goseskrutt i familjen. Bonusbarnen var dock lite äldre, 6, 8 och 11 år.

Svar på tråden När träffa bonusbarnen första gången