• Barba Söt

Min frustration når nya nivåer

Hej!

Nu har vi försökt få barn så många år så jag har snart glömt av hur många det är... tror det är 3,5.... känns som 35.... känns som jag gick från chansen att bli en ung mamma till att bli en gammal mamma... om jag nu blir mamma överhuvudtaget.

Det är så otroligt frustrerande för jag får ingen hjälp innan jag tappar ännu mer kg.... har gått ned 20 kg... och nu är det tvärstopp... Tycker ändå att jag är duktig... men inte då... samma kilo upp och ned... Och ingen pergotime eller sprutor i sikte... Känns som jag är toklångt från en graviditet. Är inte bara avundsjuk på mammor eller gravida... utan även de som får äta pergor. JAG VILL OCKSÅ!!! Hur ska jag hålla motivationen upp? (För tappar jag den så går jag upp igen och då är det ännu längre fram...) Allt jag vill är att få barn....

Var tvungen att skriva av mig....

• Svar på tråden Min frustration når nya nivåer
  • gedansk

hej

Jag såg att de har en kommande studie på PCO tjejer och effekter av kost och motion på Karolinska Solna. Jag hade så velat vara med men jag äter Levaxin för sköldkörtel och man skulle inte äta några hormoner. Om du bor i Stockholm kanske det skulle vara något för dig Bara söt?
    På Karolinska har det nu höjt till max BMI 35.

• Cånrad

Barba Söt skrev 2009-08-27 18:38:28 följande:

Fast jag går ju redan privat och det är de som sätter kraven!! Fast du kanske ändå är under BMI30....
    Nej absolut inte när jag gått ner mina 17kg så hade jag 33 men det var ju en bra bit efter jag blev inskriven för IVF och pergo
  • Barba Söt

Jag tror jag har BMI 34 nu...

Nej, jag bor inte i Stockholm... annars kankse det hade varit en bra morot....

• Barba Söt

Nej, det har jag inte testat... funkar det? Vad har det för effekt?

• AnnelieTyresö

Det ändrar nåt i hjärnan, å så blir man inte sugen alls. så det blir lättare att hålla dieter, som lchf tex :)

Alli är ju poppis på Apoteket nu, kanske det kan vara nåt?
    Men det ska man nog inte kombinera med LCHF.

• frux
    AnnelieTyresö skrev 2009-08-27 22:10:44 följande:
    Det ändrar nåt i hjärnan, å så blir man inte sugen alls. så det blir lättare att hålla dieter, som lchf tex :)Alli är ju poppis på Apoteket nu, kanske det kan vara nåt?Men det ska man nog inte kombinera med LCHF.
    stod att Alli kan ge leverskador idag...
  • AnnelieTyresö

Jasså,, det ju attans då!

Det mer beprövade då,, vad heter det som gör att man bajsar ut överflödigt fett?

• Barba Söt

Fast kombinera såna tabletter med LCHF (med allt fettet).... då kan man nog inte vara på jobbet...

• AnnelieTyresö

Nä precis, som jag skrev, ingen bra kombination,, hehe

Reduktil kan du köra med lchf dock!

• LiselottePCOS

vet inte om ni sett forumet hos Patientföreningen för PCO och PCOS
    Hittade den här länken där :pco-s.egetforum.se/board/hjalp-t201.html

Ev behöver du vara medlem för att se den. forumet och under rubriken övervikt...

Citat"
    Jag hittade en diet som kallas för "Jordnötssmörsdieten" och skapades av den personlige tränaren Sid Knutsson. Dieten går ut på att det enda man under 4-12 veckor "äter" är proteindrinkar och naturellt jordnötssmör (självklart utan socker). Detta blir som en strikt LCHF-kost med minimalt med kolisar. Samtidigt styrketränar man, men skippar konditionsträning (bara promenader) för att kroppen ska bränna fettet och inte musklerna. Det som händer är att man går ner en hel massa i underhudsfett (ca 1-2 kg eller mer i veckan, och det är INTE vätska!) SAMTIDIGT som man bygger muskler. Superbra kur att köra några gånger per år. Folk har fått helt fantastiska resultat och format om hela kroppen efter en sån här diet. Framförallt är det otroligt enkelt, logiskt och dessutom ganska billigt.
    Detta är ett bra tips om man känner att man har stannat av i sin viktminskning. Vad som ibland händer när man ätit LCHF under en längre tid är att kroppen anpassar sig så mycket till tillståndet att man till slut blir resistent på nåt sätt. Jag vet inte exakt hur det här funkar men det har med metabolism och insulin att göra. Man slutar märka resultat av sin träning t.ex. Det som då kan vara bra att göra är att minska ner på träningen och framförallt att byta ut den mot nånting nytt som kroppen inte känner igen ett tag. Sedan bör man också äta kolhydrater ett tag (ex 4 veckor), för att sen eventuellt då hoppa på jordnötssmörsdieten. Om man vill kan man varva mellan detta hela tiden, så håller man hela tiden igång sin ämnesomsättning.
    Läs mer om det här på www.fitnessgurun.se om ni är intresserade! Själv kan jag uppdatera här hur det går för mig om ni vill.

Men som sagt, kom ihåg att inte övermotionera för det kan tvärtemot vad man tror göra att man står still i vikt! Finns flera exempel i forumet på den länken jag gav på folk som haft exakt samma problem och sedan dragit ner avsevärt på träningsmängden - och DÅ kommer resultaten! Detta förutsätter förstås att man har en god kost i övrigt

• Barba Söt

Hm - det var mycket intressant!!

Svar på tråden Min frustration når nya nivåer